Minulý týždeň Google predstavil radikálnu zmenu vyhľadávania, ktorá používateľom ponúka Odpovede generované AI na ich otázky. Teraz spoločnosť hovorí, že čoskoro začne zahŕňať reklamy do týchto prehľadov AI, ako sa nazývajú automatické odpovede.
Spoločnosť Google v utorok oznámila, že plánuje testovať reklamy vo vyhľadávaní a nákupoch Súhrny AI, krok, ktorý by mohol rozšíriť jej dominanciu v reklame vo vyhľadávaní do novej éry. Hoci sa Google rýchlo rozšíril Prehľady AI všetkým používateľom americkej angličtiny minulý týždeň po oznámení funkcie na adrese jeho I/O vývojárska konferencianie je jasné, ako široko alebo rýchlo sa začnú reklamy zobrazovať.
Snímky obrazovky zverejnené spoločnosťou Google ukazujú, ako môže používateľ, ktorý sa pýta, ako odstrániť vrásky z oblečenia, získať súhrn tipov vytvorených AI z webu s kolotočom reklám na spreje, ktoré majú pomôcť oživiť šatník.
Prehľady AI od spoločnosti Google majú zabrániť používateľom prejsť na alternatívy, ako je ChatGPT alebo zmätok pri spustení, ktoré používajú text vygenerovaný AI na zodpovedanie mnohých otázok, ktoré sa tradične kladú na Google. Ako a kedy by Google integroval reklamy do prehľadov AI, bolo dôležitou otázkou spoločnosti Stratégia dobiehania ChatGPT. Reklamy vo vyhľadávaní sú najväčším zdrojom príjmov spoločnosti a dokonca aj jemné zmeny v umiestnení alebo dizajne reklamy môžu spôsobiť veľké výkyvy v príjmoch spoločnosti Google.
Spoločnosť Google vo svojom oznámení v utorok zverejnila niekoľko podrobností o svojom novom formáte súhrnnej reklamy. Reklamy „budú mať možnosť zobraziť sa v prehľade AI v sekcii jasne označenej ako „sponzorované“, ak budú relevantné pre dopyt aj informácie v prehľade AI,“ Vidhya Srinivasan, viceprezidentka a generálna riaditeľka spoločnosti Google pre reklamy , napísal v blogový príspevok.
Prehľad AI bude čerpať z reklám z existujúcich kampaní inzerentov, čo znamená, že sa nemôžu úplne odhlásiť z experimentu, ani nemusia prispôsobiť nastavenia a návrhy svojich reklám, aby sa zobrazovali v tejto funkcii. „Od inzerentov nie je potrebná žiadna akcia,“ napísal Srinivasan.
Google to povedal minulý rok, keď začal experimentovať s odpoveďami generovanými AI pri vyhľadávaní reklamy na konkrétne produkty by boli integrované do funkcie. V jednom príklade v tom čase ukazovala sponzorovanú možnosť na začiatku zoznamu detských turistických batohov vygenerovaného AI. Google hovorí, že skoré testovanie ukázalo, že používatelia považovali reklamy nad a pod súhrnmi AI za užitočné. Oveľa menší konkurent Google Bing zobrazuje reklamy na produkty vo svojom vyhľadávacom chatbote Bing Copilot, ale v pondelok pri testoch WIRED nespustil žiadne reklamy v konkurentovi Bingu k prehľadu AI.