Home Umela inteligencia Chatboti vstupujú do doby kamennej

Chatboti vstupujú do doby kamennej

by
Chatboti vstupujú do doby kamennej

Za všetok ten rozruch okolo generatívnych umela inteligencia po vznesení sveta, technológia ešte musí zmysluplne transformovať prácu bielych golierov. Pracovníci sa s chatbotmi púšťajú do úloh, ako je písanie e-mailov, a spoločnosti spúšťajú nespočetné množstvo experimentov, no kancelárska práca neprešla veľkým reštartom AI.

Možno je to len preto, že sme chatbotom nedali like Gemini od Googlu a ChatGPT od OpenAI ešte správne nástroje pre danú prácu; vo všeobecnosti sa obmedzujú na prijímanie a vypľúvanie textu cez rozhranie rozhovoru. Veci môžu byť zaujímavejšie v podnikových prostrediach, keď spoločnosti AI začnú nasadzovať tzv.Agenti AI“, ktorý môže konať prevádzkou iného softvéru v počítači alebo cez internet.

Antropickýkonkurent OpenAI, oznámil významný nový produkt súčasnosti, ktorý sa pokúša dokázať tézu, že použitie nástroja je potrebné pre ďalší skok v užitočnosti AI. Startup umožňuje vývojárom nasmerovať svojho chatbota Claude na prístup k externým službám a softvéru, aby mohol vykonávať užitočnejšie úlohy. Claude môže napríklad použiť kalkulačku na riešenie tých druhov matematických problémov, ktoré trápia veľké jazykové modely; byť požiadaný o prístup k databáze obsahujúcej informácie o zákazníkoch; alebo byť nútený používať iné programy na počítači používateľa, keď by to pomohlo.

Už som o tom písal ako dôležití môžu byť agenti AI, ktorí môžu konať, a to ako pre snahu zvýšiť užitočnosť AI, tak aj pre snahu vytvárať inteligentnejšie stroje. Použitie Claudeovho nástroja je malým krokom k cieľu vyvinúť týchto užitočnejších pomocníkov AI, ktorí sa práve teraz spúšťajú do sveta.

Spoločnosť Anthropic spolupracuje s niekoľkými spoločnosťami, aby im pomohla vybudovať pomocníkov založených na Claude pre svojich pracovníkov. Online doučovacia spoločnosť Štúdium Fetchnapríklad vyvinula spôsob, akým môže Claude využívať rôzne funkcie svojej platformy na úpravu používateľského rozhrania a obsahu sylabov, ktoré sa študentovi zobrazujú.

Do doby kamennej AI vstupujú aj ďalšie spoločnosti. Google na svojej I/O vývojárskej konferencii začiatkom tohto mesiaca predviedol niekoľko prototypov AI agentov, medzi mnohými ďalšími novými čmáranicami AI. Jeden z agentov bol navrhnutý tak, aby vybavoval vrátenia nákupov online, vyhľadávaním účtenky v účte Gmail osoby, vyplňovaním formulára na vrátenie a plánovaním vyzdvihnutia balíka.

Google ešte nespustil svoj návratový robot na použitie pre masy a ďalšie spoločnosti sa tiež pohybujú opatrne. Je to pravdepodobne čiastočne preto, že prinútiť agentov AI, aby sa správali, je zložité. LLM nie vždy správne identifikujú, čo majú dosiahnuť, a môžu robiť nesprávne odhady, ktoré prerušia reťaz krokov potrebných na úspešné dokončenie úlohy.

Obmedzenie prvých agentov AI na konkrétnu úlohu alebo rolu v pracovnom postupe spoločnosti sa môže ukázať ako šikovný spôsob, ako urobiť technológiu užitočnou. Rovnako ako fyzické roboty sú zvyčajne nasadzované v starostlivo kontrolovaných prostrediach, ktoré minimalizujú pravdepodobnosť, že sa pokazia, držanie agentov AI na úzkom vodítku môže znížiť potenciál nehôd.

Dokonca aj prípady skorého použitia sa môžu ukázať ako mimoriadne lukratívne. Niektoré veľké spoločnosti už automatizujú bežné kancelárske úlohy prostredníctvom tzv automatizácia robotických procesovalebo RPA. Často zahŕňa zaznamenávanie akcií ľudských pracovníkov na obrazovke a ich rozdelenie do krokov, ktoré môže softvér opakovať. Agenti AI postavené na širokých možnostiach LLM by mohli umožniť automatizáciu oveľa viac práce. IDC, analytická spoločnosť, hovorí, že trh RPA má už teraz hodnotu čistých 29 miliárd dolárov, ale očakáva sa, že do roku 2027 sa infúzia AI viac ako zdvojnásobí na približne 65 miliárd dolárov.

Source Link

Related Posts

Leave a Comment