Keď bol Alex Ewing dieťa, vyrastal v Purcell v Oklahome, vedel, ako blízko je domov, podľa toho, ktoré billboardy videl z okna auta. Teraz ako generálny riaditeľ OneScreen.ai pomáha startupom ako fintech Ramp a technický náborový pracovník Karat inzerovať na bilbordoch aj mimo nich.
„Myslím si, že billboardy sú skvelé a pomáhajú vrátiť kreativitu do marketingu,“ povedal Ewing pre TechCrunch. „Sú ako plátna pre obchodníkov spôsobom, akým digitálna obrazovka nie je.“
Ewing sa minulý rok pripojil k bostonskej OneScreen. Spoločnosť pôsobí ako softvérový sprostredkovateľ medzi startupmi a reklamnými priestormi mimo domova (OOH), ako sú billboardy, reklamy na metro a iné. OneScreen pomáha startupom nájsť správne umiestnenie pre svoje reklamy na základe potenciálnych zákazníkov, ktoré chcú spoločnosti osloviť, v spojení s demografickými a historickými údajmi na platforme. Spoločnosť tiež používa anonymizované údaje o polohe, aby pomohla spoločnostiam sledovať, ako úspešné sú ich kampane.
OneScreen získal 4,7 milióna dolárov od investorov, medzi ktoré patria okrem iného Asymmetric Capital Partners, Techstars a Impellent Ventures. Spoločnosť je v súčasnosti zisková a v minulom roku strojnásobila svoje tržby.
Billboardy a iné typy OOH marketingu sú čoraz viac v móde, najmä pre startupy, povedal Ewing. Očakáva sa, že výdavky na reklamu OOH v USA tento rok dosiahnu 9,3 miliardy dolárov, podľa Statistaa predpokladá sa, že do roku 2029 dosiahne takmer 12 miliárd dolárov.
Prečo by však B2B spoločnosť ako Ramp chcela inzerovať klasickým spotrebiteľským spôsobom, akým je exteriér mestských autobusov alebo vagónov metra?
Ewing povedal, že spoločnosti sa po rokoch zameriavania na digitálny marketing snažia obrátiť svoju pozornosť späť na reklamné stratégie OOH. Dodal, že predpisy týkajúce sa ochrany osobných údajov a cielených reklám a možnosti ľudí blokovať digitálne reklamy spôsobili, že pre mnohých sú online reklamné stratégie menej úspešné.
„B2B, B2C, spoločnosti všade zo série A, série B (spoločnosti, ktoré sú) skutočne dobre financované alebo verejne obchodované, povedali: „Už nemôžeme investovať to, čo sme investovali do digitálnych technológií, návratnosť investícií neexistuje. “povedal Ewing. „Stále je to čoraz drahšie a je to čoraz menej efektívne.“
Tento druh reklamy vytvára rozpoznanie značky, ktoré je pre B2B spoločnosti efektívnejšie, ako si ľudia môžu uvedomovať, aj keď väčšina ľudí, ktorí uvidia reklamu, sa pravdepodobne nestanú zákazníkmi.
Vo februári Hila Perl, riaditeľka strategickej komunikácie v Papaya Global, pre TechCrunch povedala, že B2B HR startup Papaya kupuje Reklama na Super Bowl za 7 miliónov dolárov presne z toho dôvodu.
„Nie je to ťah na generovanie potenciálnych zákazníkov,“ povedal Perl o nákupe reklamy spoločnosti. „Nie je to preto, aby sme mohli predať viac. Samozrejme, áno, chceme vidieť veľmi priamu návratnosť investícií, ale všetci chápeme, že ide o budovanie značky alebo hru na zvyšovanie povedomia o značke, nie je to hra na generovanie potenciálnych zákazníkov. V mojej mysli je to vždy skôr maratón ako šprint.“
Zatiaľ čo OneScreen nemôže kontrolovať, kto uvidí OOH reklamu, Ewing povedal, že jeho spoločnosť môže stále pomôcť spoločnostiam osloviť cieľové publikum. B2B spoločnosti môžu spoločnosti OneScreen poskytnúť zoznam cieľových zákazníckych spoločností a technika spoločnosti OneScreen pre nich vyvinie stratégiu, ktorá zahŕňa reklamné priestory v blízkosti sídla ich cieľových spoločností alebo miesta, kde môžu ich zamestnanci dochádzať a odchádzať. Používa anonymizované údaje sledovania mobilných telefónov, aby zistil, ako ľudia reagovali na reklamu prostredníctvom metrík, ako je návštevnosť webových stránok od ľudí, ktorí prešli reklamou, v porovnaní s tými, ktorí ju neprešli.
Nevýhodou je, že návratnosť investícií do reklám OOH nie je možné sledovať tak jednoducho, ako keď niekto klikne na digitálnu reklamu a krátko potom nakúpi online. Dúfame však, že vidieť autobus MTA v New Yorku zabalený v reklame Ramp bude efektívnejšie ako chladný e-mail o predaji.
„Nie je nič silnejšie ako vidieť spoločnosť a značku v reálnom svete,“ povedal Ewing. „Ak to dostanete pred správnych ľudí, môže to byť účinný spôsob, ako zmierniť predmostie pre prichádzajúce alebo jednoducho len priviesť potenciálnych zákazníkov.“