Uprostred vzrušenia z toho, ako AI prinesie revolúciu zdravotná starostlivosť, reklama, logistiky a všetko ostatné, jedno odvetvie preletelo pod radarom: právnická profesia. V skutočnosti je podnikanie v oblasti práva silným kandidátom na dosiahnutie najvyššej návratnosti investícií (ROI) z používania AI.
Právnické firmy sú považované za tradičné, nie ako dychtivých osvojiteľov novej technológie, ale väčšina z nich už roky používa strojové učenie (ML). ML, ktoré je súčasťou populárnych platforiem, ako je Westlaw, je často súčasťou základných operácií.
Teraz sa generatívna AI šíri cez právnické firmy rýchlejšie ako hromadné žaloby v súvislosti s podvodom s akciami. Jednotliví právnici sa naučili používať modely AI podobné ChatGPT a celá právna prax využíva veľké jazykové modely.
Tí, ktorí pôsobia v oblasti práva, vidia v ich každodenných procesoch pozoruhodné prínosy AI v efektívnosti, presnosti, rýchlosti a výsledkoch pre klientov. Tieto výsledky pomáhajú vysvetliť tri body.
- Pri legálnych operáciách sú zvyčajne úspory času a nákladov založené na AI veľmi vysoká. Zisky nie sú prírastkové.
- AI je použiteľná na potenciálne väčšina pracovných procesov v advokátskych kanceláriách.
- Akonáhle právnické firmy implementujú AI, s prispôsobovaním sa neustále rastie. Toto je v podstate prispôsobenie; prispôsobenie AI ich preferovaným pracovným metódam zvyšuje návratnosť investícií (ROI):
Zoznámte sa s právnickou firmou, ktorá pochádza z AI
Tieto výhody viedli k vzniku právnických firiem zameraných na AI (aka AI-native), nového druhu, ktorý je výrazne efektívnejší a konkurencieschopnejší ako jeho konkurenti. Vo firmách s umelou inteligenciou už väčšina podporných zamestnancov a právnikov vo veľkej miere využíva AI na prijímanie, výskum, vytváranie návrhov, briefingy, námietky, analýzu názorov sudcov a ďalšie.
Právna prax sa stáva umelou inteligenciou sčasti prispôsobením správania riešení AI tak, aby vyhovovali existujúcim procesom a strategickým usmerneniam firmy. Vďaka tomu je ich AI schopnejšia a hodnotnejšia.
Personalizácia má rôzne formy, napríklad vytváranie hodnotení prípadov, ktoré sa riadia stanovenými štandardmi firmy. AI môže zvážiť potenciálne nároky a vytvoriť následné opatrenia podľa kritérií právnika. Dá sa naučiť sledovať existujúci proces, napodobňovať sekvencie udalostí, klásť alebo odpovedať na kľúčové otázky podľa rovnakého vzoru a písať v štýle predchádzajúcej práce na prípade.
Po zaškolení na napodobňovanie prístupu právnika model AI uľahčuje život personálu podpory. Aj keď koncipient nespolupracoval s konkrétnymi právnikmi, AI im pomôže s prípravou prípadu a interakciou s klientom, hodnotením rizika a dokonca aj stratégiou.
Právne firmy, ktoré sú pôvodom z AI, čoraz častejšie využívajú generatívnu AI na poskytovanie služieb klientom, ktorí vyžadujú individualizované zaobchádzanie. Umelá inteligencia prispieva počas celého životného cyklu prípadu, od brainstormingu stratégie prípadu pred súdnym sporom až po zvládnutie odhalenia. Modely založené na Gen AI tiež pomáhajú pri príprave výpovedí, analýze ich výsledkov a plánovaní stratégií súdnych sporov.
Prečo je AI mimoriadne užitočná pre právnické firmy?
Hovorí sa, že právny svet sa skladá zo šesťminútových prírastkov. Umelá inteligencia často dokáže urobiť v priebehu niekoľkých sekúnd to, čo mladšiemu spolupracovníkovi trvá hodiny alebo dni. Skrátenie času až o 99 % prináša výrazné úspory nákladov a v oblasti práva náročnom na intelekt je bežné.
Právnici musia každý deň hodnotiť, analyzovať a vážiť kompromisy, navrhovať dokumenty a robiť rozhodnutia. Právnici a pomocní spolupracovníci musia pracovať rýchlo a presne, no nikdy neprehliadnu nič dôležité. S množstvom údajov a detailov, ktorými sa treba prehrabávať, ich práca môže vyčerpať, čo vedie k chybám.
Celkovo rýchlosť, rozsah a personalizácia prispievajú k tomu, že sa AI stáva obrovským akcelerátorom v právnej oblasti, pričom zvýšenie produktivity výrazne presahuje „tradičných“ 10 až 20 percent.
Náklady klesajú a pohybujú sa v právnických firmách natívnych s AI
Právnici z prvej ruky zisťujú, že systémy AI môžu minimalizovať pridružené hodiny potrebné na dokončenie procesu. Zapojením AI počas celého životného cyklu prípadov môžu pretvoriť jednotlivé pracovné zaťaženia s cieľom dosiahnuť vyššiu ziskovosť. Počiatočná práca na prípadoch je niekedy nedostatočne kompenzovaná a AI umožňuje tímu sústrediť zúčtovateľné hodiny na neskoršie, plne kompenzované fázy.
Firmy zamerané na AI môžu rásť aj bez rozširovania počtu zamestnancov podpory. Namiesto toho môžu existujúci zamestnanci pomáhať viacerým spolupracovníkom, ktorí účtujú na vyšších hodinových úrovniach, čím sa zvyšuje ziskovosť.
Môžu sa tiež predávať a riadiť rast energickejšie. Kdekoľvek AI znižuje prevádzkové náklady, uvoľňuje prostriedky na marketing a rozvoj podnikania. Generatívna AI zrýchľuje a zjednodušuje marketingovú komunikáciu pre právnické firmy, rovnako ako pre iné podniky.
Skúsenosti zamestnancov: AI šťastie
AI často nedostáva zaslúžený kredit za svoj pozitívny vplyv na skúsenosti zamestnancov. V praxi môžu právnici a asistenti presunúť väčšinu takzvaných gruntov a opakujúcich sa úloh na AI. Toto zvyšuje uspokojenie z práce a – implicitne – uchovanie. Podporný personál a pomocní spolupracovníci sa v skutočnosti stávajú dozorcami nad AI.
Môžu prispôsobiť firemnú AI výučbou postupov pre LLM a potom ich zdieľať v tíme. To znamená, že právnici môžu fungovať známymi spôsobmi, ale vo väčšom rozsahu a pohodlnejšie delegovať podporný personál bez zdĺhavého vysvetľovania „Tu je môj spôsob, ako to urobiť“.
Pre právnické firmy natívne v oblasti AI sa menia obchodné modely
Právne firmy pochádzajúce z AI môžu zvýšiť úroveň svojho podnikania, aby zvýšili kapacitu a podporili rast výnosov. Konkrétne sa môžu vnútorne štruktúrovať, aby zvládli zložitejšie prípady a lukratívnu pohotovostnú prácu. Umelá inteligencia umožňuje menším firmám zvládnuť väčšie a náročnejšie prípady tým, že prejde veľkou časťou výskumu a analýzy.
V sporoch pre prípad nepredvídaných udalostí môže zvýšenie produktivity vyplývajúce z AI dokonca prevýšiť zisky v iných právnych kategóriách, ako sú zmluvy, duševné vlastníctvo a rodinné právo. Umelá inteligencia dokáže zvládnuť veľkú časť predbežného hodnotenia prípadov nepredvídaných udalostí. Prevzatie dobre preskúmaných prípadov nepredvídaných udalostí môže výrazne zvýšiť ziskovosť.
Tí, ktorí dostanú AI oproti tým, ktorí nie
Ak vezmeme do úvahy výhody, naskakujú právnické firmy na palubu a začnú húfne tvoriť AI? Prekvapivo nie, podľa a 2023 Thomson Reuters prieskum, ktorý zistil, že 60 % neplánuje používať generatívnu AI. To je dobrá správa pre zvyšných 40 %. Právnické firmy, ktoré efektívne využívajú AI, majú výraznú výhodu oproti konkurentom, ktorí tak neurobia.
Právnická profesia patrí medzi odvetvia, ktoré dosahujú najlepšie zisky z používania AI. Právnické firmy, ktoré to „dostanú“, budú aj naďalej prispôsobovať systémy AI a presadzovať svoj potenciál a budú rásť ziskovejšie. Keďže je čoraz očividnejšie, že právnické firmy pochádzajúce z AI sa tešia väčšiemu rastu a ziskovosti, môžu ich príklad nasledovať aj iné profesie založené na intelekte.