Väčšina spoločností má problém získať hodnotu zo svojich údajov. Pred niekoľkými rokmi spoločnosť Forrester uviedla, že 60 % až 73 % údajov patrí priemernému podniku sa nevyužíva na analýzu. Je to preto, že údaje sú utajené alebo inak zaškatuľkované technickými a bezpečnostnými faktormi, čo sťažuje – ak nie nemožné – použitie analytických nástrojov.
Anna Pojawis a Tyler Maran, inžinieri, ktorí predtým pracovali v startupoch Hightouch podporovaných Y Combinator (platforma na synchronizáciu údajov) a Fair Square (nástroj zdravotného poistenia), boli inšpirovaní, aby sa pokúsili vyriešiť problém hodnoty údajov po tom, čo zistili, že mnoho spoločností bolo „vymknutých“ z analytických stratégií v dôsledku technických prekážok.
„Zistili sme, že významná časť trhu, najmä tých v regulovaných odvetviach, ako je zdravotníctvo a financie,“ má problémy s analýzou údajov, povedal Maran pre TechCrunch. „Väčšina podnikových údajov sa dnes nezmestí do databázy; sú to obchodné hovory, dokumenty, správy Slack a podobne. A vzhľadom na rozsah týchto spoločností bežne dostupné dátové modely zvyčajne nestačia.“
Pojawis a Maran teda založili OmniAIsúbor nástrojov, ktoré transformujú neštruktúrované podnikové údaje na niečo, čomu rozumejú aplikácie na analýzu údajov a AI.
OmniAI sa synchronizuje so službami ukladania údajov a databázami spoločnosti (napr. Snowflake, MongoDB atď.), pripravuje údaje v rámci a umožňuje spoločnostiam spustiť na údajoch model podľa vlastného výberu – napríklad veľký jazykový model. Podľa Marana OmniAI vykonáva všetku svoju prácu v cloude spoločnosti, súkromnom cloude OmniAI alebo v lokálnych prostrediach, čím poskytuje zdanlivo lepšie zabezpečenie.
„Veríme, že veľké jazykové modely sa stanú nevyhnutnými pre infraštruktúru spoločnosti v nasledujúcom desaťročí a mať všetko umiestnené na jednom mieste dáva zmysel,“ povedal Maran.
Po vybalení ponúka OmniAI integráciu s modelmi, vrátane Metaova láma 3, Antropický Claude, Mistral’s Mistral Large a Amazon AWS Titan pre prípady použitia, ako je automatické redigovanie citlivých informácií z údajov a všeobecne vytváranie aplikácií poháňaných AI. Zákazníci podpisujú zmluvu o poskytovaní softvéru ako služby s OmniAI, aby umožnili správu modelov v ich infraštruktúre.
Sú prvé dni. Ale spoločnosť Omni, ktorá nedávno uzavrela počiatočné kolo 3,2 milióna dolárov pod vedením FundersClub v hodnote 30 miliónov dolárov, tvrdí, že už má 10 zákazníkov vrátane Klaviyo a Carrefour. Ročný opakujúci sa príjem je na dobrej ceste dosiahnuť 1 milión USD do roku 2025, povedal Maran.
„Sme neuveriteľne štíhly tím v rýchlo rastúcom odvetví,“ povedal Maran. „Vsadili sme na to, že časom sa spoločnosti rozhodnú pre prevádzkové modely popri svojej existujúcej infraštruktúre a poskytovatelia modelov sa zamerajú viac na licencovanie váh modelov pre existujúcich poskytovateľov cloudu.“