Home Umela inteligencia CData, ktorá pomáha organizáciám využívať dáta v aplikáciách a vytvárať modely AI, zarobila 350 miliónov dolárov

CData, ktorá pomáha organizáciám využívať dáta v aplikáciách a vytvárať modely AI, zarobila 350 miliónov dolárov

by
Digital generated image of people surrounded by interactive transparent and glowing panels with data. Visualising smart technology, blockchain and artificial intelligence.

Začínajúce firmy s umelou inteligenciou naďalej dominujú titulkom s obrovskými kolami rizikového kapitálu, ale existuje dostatok príležitostí pre spoločnosti, ktoré vytvárajú nástroje, ktoré uľahčujú prácu s aplikáciami náročnými na údaje, ako je AI. To platí najmä pre organizácie, ktoré môžu mať stále jednu nohu (alebo obe nohy) v starom dátovom tábore.

V jednom z najnovších príkladov tejto príležitosti poskytovateľ riešení dátovej konektivity volal CData získala obrovský rastový kapitál vo výške 350 miliónov dolárov. Zdroje blízke spoločnosti potvrdili pre TechCrunch, že toto kolo jej dáva ocenenie viac ako 800 miliónov dolárov po zaplatení peňazí.

CData má približne 7 000 veľkých podnikových zákazníkov, z ktorých mnohí nie sú technologickými spoločnosťami, ale vo veľkej miere sa spoliehajú na technológie – myslite na veľkých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, Office Depot, Holiday Inn a podobne. CData vytvára konektory, ktoré môžu takéto podniky použiť na jednoduchšie spojenie údajov z rôznych aplikácií – a rôznych umiestnení, nielen v cloude.

Nedávno zaznamenali nástroje spoločnosti nárast dopytu zo strany zákazníkov, ktorí sa chceli dostať do návalu AI – videli, ako možno CData použiť na vytvorenie vlastných modelov AI na základe ich interných údajov.

„Jednou z najväčších hnacích síl je teraz pre nás tento posun smerom k podnikom investujúcim do AI,“ povedal Amit Sharma, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti CData. „S verejnými súbormi údajov môžete urobiť veľa, ale proprietárne súbory údajov sú pre organizácie veľmi dôležité. Pre spoločnosti predstavujeme najjednoduchší spôsob, ako získať prístup k vlastným údajom a použiť ich vo svojich úlohách AI.“

Warburg Pincus a Accel investovali do celokapitálovej transakcie, ktorá zahŕňa akcie aj sekundárne zložky, povedal Sharma v rozhovore tento týždeň. Okrem 350 miliónov dolárov existuje aj samostatná zložka dlhu, hoci spoločnosť o tom nezverejňuje ďalšie podrobnosti. Pred týmto kolom vychovala CData so sídlom v Severnej Karolíne 160 miliónov dolárov od jediného podporovateľa, spoločnosti Updata, ktorá zostáva investorom aj v tomto kole.

Financovanie – ktoré sa má použiť na podnikanie aj vývoj produktov – prichádza na päty silného podnikania spoločnosti. Spoločnosť CData sa začala so zameraním na integráciu aplikácií pred 10 rokmi, povedal Sharma, ale vyvinula sa s nárastom takzvanej „ekonomiky API“ a cloud computingu.

Stručne povedané: Mnoho moderných aplikácií ponúka API, ale nie sú konzistentné v tom, ako fungujú, a niekedy neexistujú žiadne jasné API. To je miesto, kde prichádza CData so svojimi konektormi pre rôzne aplikácie a zdroje údajov, ktoré pomáhajú čistejšie spájať údaje organizácie.

„Problémom s API je, že každé API je veľmi odlišné,“ vysvetlil Sharma. Takže napríklad, ak vyťahujete údaje zo Salesforce pomocou API, povedal, človek by musel dôkladne pochopiť, ako funguje Salesforce API. „Vaši vývojári to musia pochopiť. Ale keď pracujete s našimi konektormi, všetky vyzerajú rovnako.“ Svet softvéru opisuje ako modernú „Babylonskú vežu“ a tvrdí, že riešením je CData.

Celkovo Sharma hovorí, že platforma CData má približne 270 takýchto konektorov a má partnerstvá s približne 100 nezávislými dodávateľmi softvéru, vrátane Google, Salesforce a Informatica, aby pomohla vybudovať užívateľsky prívetivejšie integrácie od ich konca.

„Takže keď používate Tableau, môžete v ňom používať konektor CData bez toho, aby ste vedeli, že to skutočne robíte,“ povedal Sharma.

Aj keď tieto konektory určite zahŕňajú integráciu s tradičnejšími aplikáciami v oblastiach, ako je účtovníctvo a CRM, v poslednej dobe tiež prichádzajú do úvahy. Firmy, ktoré chcú viac pracovať s AI, ich môžu použiť na jednoduchšie využívanie svojich údajov na vytváranie prispôsobených modelov pre seba.

CData musí zápasiť s množstvom konkurentov, ako je Domo, Simba od Insight Software, Fivetran a mnoho ďalších. Zdá sa však, že súčasný záujem o zákazníkov spoločnosti CData v kombinácii s jej zameraním na riešenie problémov starej integrácie a moderných problémov súvisiacich s AI jej pomohol uzavrieť dohodu.

„Dátová konektivita je kritickým faktorom vo svete inteligentného softvéru – akákoľvek umelá inteligencia, analytická alebo automatizačná služba prináša oveľa lepšie výsledky, čím viac medzifunkčných údajov má prístup,“ povedal Nate Niparko, partner spoločnosti Accel, vo vyhlásení. „Sme nadšení, že podporujeme CData, pretože stavia na jej štandardoch na prepojenie najväčšieho katalógu obchodných údajov.“

Source Link

Related Posts

Leave a Comment