V týchto dňoch, keď počujete o študentoch a generatívnej AI, je pravdepodobné, že okúsite diskusiu o prijatí nástrojov, ako je ChatGPT. Sú pomocníkom? (Jéj! Skvelé pre výskum! Rýchlo!) Alebo sú na škodu? (Boo! Nesprávne informácie! Podvádzanie!). Niektoré startupy však príchod generatívnej AI do školského prostredia berú ako pozitívum a ako samozrejmosť. A vyrábajú produkty, aby splnili to, o čom veria, že bude určitou trhovou príležitosťou.
Teraz jeden z nich vyzbieral nejaké peniaze na naplnenie tejto ambície.
MagicSchool AI, ktorá buduje generatívne nástroje AI pre vzdelávacie prostredia, uzavrela kolo série A vo výške 15 miliónov dolárov pod vedením Bain Capital Ventures. MagicSchool so sídlom v Denveri začala s nástrojmi pre pedagógov a zakladateľ a generálny riaditeľ Adeel Khan v rozhovore povedal, že v súčasnosti má približne 4 000 učiteľov a škôl, ktoré používajú jej produkty na plánovanie hodín, písanie testov a vytváranie ďalších učebných materiálov.
Nedávno začala budovať nástroje aj pre študentov, ktoré poskytujú ich školy. MagicSchool použije finančné prostriedky na ďalšie budovanie v oboch týchto smeroch, ako aj na prácu na získavaní ďalších zákazníkov, najímaní talentov a ďalších.
Toto posledné kolo zahŕňa aj podporu od niektorých veľmi významných investorov. Zahŕňajú Adobe Ventures (ktorého materskou spoločnosťou Adobe je AI na svojej platforme veľmi tvrdo) a Common Sense Media (špecialista na vekové technické recenzie, ktorý prešiel do generatívnej AI s usmerneniami AI partnerstvo s OpenAI a hodnotenia chatbotov). Medzi jednotlivcov v tomto kole patrí zakladateľ Replit Amjad Masad, spoluzakladatelia Clever Tyler Bosmeny a Rafael Garcia a spoluzakladateľ OutSchool Amir Nathoo. (Niektorí z nich boli tiež počiatočnými investormi spoločnosti: predtým získala približne 2,4 milióna dolárov.)
Khan nezverejnil ocenenie MagicSchool v tomto kole, ale investori sa domnievajú, že podpora stávok na aplikácie, ako je táto, je prirodzeným ďalším krokom v startupoch s umelou inteligenciou po stovkách miliónov, ktoré boli investované do infraštruktúrnych spoločností ako OpenAI, Anthropic a Mistral.
„Pre vzdelávanie je tu moment AI, veľká príležitosť vybudovať si asistenta pre učiteľov aj študentov,“ povedala Christina Melas-Kyriazi, partnerka Bain Capital Ventures, v rozhovore. „Majú tu príležitosť pomôcť učiteľom s plánovaním hodín a inou prácou, ktorá ich odvádza od študentov.“
Od učiteľa po kazateľa AI
MagicSchool napriek svojmu názvu nevznikla len tak z ničoho nič.
Khan začal ako pedagóg, keď po prvýkrát odišiel z univerzity, pôvodne pracoval pre Teach for America. (A jeho záujem o verejnú službu a úlohu, ktorú zohráva vzdelávanie, sa mohol začať ešte predtým: na Virginia Tech bol prezidentom študentského zboru v čase Streľba Virginia Tech tak bohužiaľ mal sedadlo v prvom rade k pustošeniu násilia zo zbraní.)
Keď sa presťahoval do Denveru s nápadom založiť si vlastnú školu, ukázal prvé známky toho, že začal využívať podnikateľské aj vodcovské záujmy.
Najprv pracoval v rôznych administratívnych úlohách na miestnych školách a nakoniec založil svoju vlastnú, charterovú strednú školu s názvom DSST: Conservatory Green High School, ktorá pokračovala v tom, že jej prvá kohorta absolventov získala 100% prijatie na štyri roky vysoké školy.
Počas prestávky v kariére od tohto šialenstva Khan prišiel s nápadom MagicSchool.
„Bolo to okolo novembra 2022, keď ChatGPT dominoval titulkom a generatívna AI prišla do éteru pre väčšinu krajiny,“ pripomenul. „Keď som premýšľal o tom, čo by som urobil ďalej, začal som s tým vŕtať a hneď mi došlo, koľko užitočnosti je pre pedagógov táto nová technológia.“
Trénoval prvé verzie používania generatívnej AI na vytváranie nástrojov pre učiteľov, navštevoval školy, kde sám učil, a previedol svojich bývalých kolegov možnosťami. Ale neklikalo to.
„Rozhranie bolo pre nich neohrabané a jednoducho nebolo lepkavé,“ povedal. Khanove ukážky pre nich inšpirovali želané „wow“, ale ponechané na ich vlastné prostriedky, učitelia to použijú raz a nikdy viac.
„Povedali mi: ‚Strávil som toľko času, keď som sa snažil, aby to urobilo to, čo som chcel urobiť, že mi to nakoniec neušetrilo čas, ale stálo ma to čas.‘
Jeho riešením bolo prísť s konkrétnejšími prispôsobeniami.
„V zákulisí sme len robili nejaké skutočne sofistikované podnety a tiež sme sa ubezpečili, že výstupy sú také, aké by pedagóg očakával,“ povedal.
Niektoré z príkladov toho, čo učitelia vytvárajú s MagicSchool, zahŕňajú plány hodín, kvízy a testy, učebné materiály a prepracované verzie pripravených materiálov pre viac a menej náročné úrovne učenia. MagicSchool pokračuje v tom všetkom. Khan povedal, že to veľa funguje s API OpenAI, ale aj s Anthropic a inými. V zákulisí, povedal, spoločnosť robí AB testy, aby určila, čo v ktorom scenári funguje najlepšie.
Presvedčiť učiteľov – ktorí neplatili za používanie produktu – a potom školy – ktoré platia –, aby sa prihlásili do MagicSchool, však nebolo úplne jednoduché.
„Nemohol som sa stretnúť so žiadnou školou alebo okresom, keď sme s týmto produktom začínali, vrátane tej, v ktorej som pracoval, bol z toho taký strach,“ povedal. Na ukončenie akejkoľvek konverzácie stačil „negatívny titulok o používaní AI v školách… o tom, ako AI ovládne svet a roboty“.
To sa postupne začalo meniť, keď spoločnosť a priemysel prijímali AI širšie a zavádzali sa pokročilejšie modely. Úspora času bola podľa neho najzreteľnejším dôvodom na jej použitie, ale zároveň zistili, že je to dobré na brainstorming nápadov a dokonca aj ako doplnok k tomu, čo sa môžu naučiť sami.
„Myslím si, že pedagógovia celkom nevedeli alebo neočakávali, čo môže AI urobiť pre nich a pre publikum,“ povedal.
Okrem toho má aj druhý argument, prečo má zaviesť viac AI do triedy zmysel: bude súčasťou toho, ako sa všetko robí, takže úlohou školy je zabezpečiť, aby boli jej študenti na to pripravení.
Umelá inteligencia je inteligentná, ale nie je inteligentná
To znamená, že existujú obmedzenia v tom, ako môže byť AI použitá v akomkoľvek scenári vrátane triedy.
„AI má veľmi odlišný typ inteligencie ako ľudská inteligencia. U ľudí sa vyvinula nová inteligencia, ktorá je nejakým spôsobom výsledkom miliónov rokov prerezávania prostredníctvom prirodzeného výberu. Je veľmi holistický. Je veľmi flexibilný, kognitívne,“ povedala Mutlu Cukurova, profesorka vzdelávania a AI na University College v Londýne, kde existuje niekoľko rokov trvajúce výskumné laboratórium, ktoré skúma rôzne permutácie AI a učenia. (Jeden veľmi realistický záver z a nedávny papier: Musí existovať hybridný prístup zahŕňajúci AI aj ľudí.)
„AI navrhla inteligenciu, nie emergentnú inteligenciu. To znamená, že je navrhnutý pre veľmi špecifický cieľ alebo súbor cieľov. Umelá inteligencia je v tomto konkrétnom cieli skvelá a naznačuje významné známky inteligencie, ale ide o iný typ inteligencie.“
To môže byť obzvlášť dôležité pre študentov a pre to, ako sa budú učiť vo svete AI, alebo pre učiteľov, ktorí nemusia byť dostatočne skúsení na to, aby vedeli, kedy AI verzia učebného materiálu, ako je kvíz, nie je dosť dobrá.
Zatiaľ čo Cukurova povedala, že automatizácia určitých úloh môže byť cenným prípadom použitia, „problematické sa stáva, keď učitelia… nemajú dostatok skúseností, kým sa nenaučia robiť takéto veci sami.“
Khan povedal, že MagicSchool má za cieľ pamätať na to, najmä pokiaľ ide o študentov. Povedal, že školy kontrolujú, aké zariadenia poskytnú študentom na platforme, a je jasné, kedy na zadanie použili MagicSchool.
To všetko teoreticky znie skvele, ale v konečnom dôsledku môžu byť trhliny odhalené až v záťažových testoch.
Bude sa napríklad školská štvrť s obmedzenými peniazmi snažiť spoliehať sa viac na vstupy zo systémov AI počas vyučovania s učiteľmi? Alebo ako budú školy schopné identifikovať, keď študenti používajú nástroje AI mimo vyučovania spôsobom, ktorý neschválili ich učitelia?
To si bude vyžadovať iný druh vzdelávania AI, hovorí Cukurová. „Toto je dôležitý kúsok skladačky: ako môžeme vzdelávať a trénovať, aby sme AI používali efektívne a eticky?“