Na čo je AI dobrá? Automatizácia opakujúcich sa úloh pre veľmi zaneprázdnených ľudí, ktorí prevádzkujú malé podniky, predpokladá berlínsky startup Synthflowktorá oznamuje počiatočné kolo v hodnote 7,4 milióna dolárov pre svoju platformu bez kódu zameranú na malé a stredné podniky pre hlasovú asistenciu AI.
Od svojho založenia na jar minulého roka má startup celkovo 9,1 milióna dolárov, čo podčiarkuje pretrvávajúce nadšenie investorov pre zrýchlenie aplikácií generatívnej AI.
Startup tiež tvrdí, že sa približuje k 1 000 zákazníkom – propaguje „dvojciferné“ mesačné miery rastu, odkedy v decembri 2023 vystúpil z nenápadného vývoja a spustil svoj prehliadačový nástroj „bez kódu“. To naznačuje, že medzi MSP existuje zdravá chuť prijať – alebo aspoň experimentovať – s generatívnymi nástrojmi AI, ktoré sľubujú ľahko dosiahnuteľné zvýšenie produktivity.
Nové financovanie bude vynaložené na výskum a vývoj, podľa generálneho riaditeľa a spoluzakladateľa Synthflow Hakoba Astabatsyana, ktorý hovorí, že tím chce pokračovať vo svojom počiatočnom rozmachu zvýšením užitočnosti produktov a rozšírením okruhu malých a stredných podnikov, pre ktoré je príťažlivý.
„Máme veľa nápadov. Vieme presne, čo zákazníci potrebujú,“ hovorí pre TechCrunch.
Astabatsyan, sériový podnikateľ s obchodným pozadím, je bývalý Rocket Internet. V jeho najnovšom počine sa k nemu pripája aj jeho brat Albert, ktorý s ním tiež spolupracoval na predchádzajúcom štarte bez kódu; a Sassun Mirzakhan-Saky, ktorý do tímu prináša zázemie softvérového inžinierstva a odborné znalosti CTO.
Zatiaľ čo produkt spoločnosti Synthflow začal so spracovaním hovorov v anglickom jazyku, pretože jeho najväčšie trhy sú anglicky hovoriace, odvtedy pridal nemecké a francúzske jazykové verzie (poznámka: tieto sú stále v beta verzii). Takže v kartách je aj zameranie sa na posledne menované trhy v Európe.
Zážitok od konca do konca
Call centrá boli prvými používateľmi hlasových agentov AI, ktorí využívali API veľkých jazykových modelov (LLM) na napájanie systémov, ktoré dokázali odpovedať na telefónne hovory ľudským spôsobom – len s neúnavnou energiou a nadšením 24 hodín denne, 7 dní v týždni, ak nie vždy bezchybne.
Synthflow posúva tento koncept trochu iným smerom a zameriava sa priamo na MSP zamerané na služby, vrátane tých, ktoré sú na menšom konci kategórie s ponukou „urob si sám“ bez kódu. Cieľom je ponúknuť malým a stredným podnikom „end-to-end“ skúsenosti, tvrdí Astabatsyan, ktorý tvrdí, že návratnosť investícií z automatizácie kľúčových úloh, ako je plánovanie stretnutí, bude okamžite zrejmá pre cieľové podniky s obmedzenými zdrojmi.
„Umelá inteligencia to môže robiť dostupnejším spôsobom, spoľahlivejšie a ľudia môžu robiť iné veci,“ je jeho stručná predstava o hlasovej asistencii.
Uvádza príklad údržbára alebo mechanika, ktorý zvyčajne sám odpovie na telefón, keď nepracuje na zákazke – čo znamená, že v dôsledku toho nevyhnutne zmeškajú veľa hovorov a prídu o nejaké podnikanie; alebo zubár, ktorý zamestnáva recepčnú, ktorá pracuje v obmedzenom čase, takže opäť nie je vždy nablízku, aby zdvihla telefón.
Astabatsyan tvrdí, že mať nástroj, ktorý dokáže spracovať základné otázky zákazníkov, môže byť pre malé podniky prelomový.
Cieľ Synthflow pre malé a stredné podniky nevyhnutne znamená, že hlavným zameraním startupu je sprístupňovanie technológie AI netechnickým používateľom – preto pre svojich zákazníkov vytvorila bezkódové rozhranie na navrhovanie hlasových agentov, ktoré vyhovujú potrebám ich podnikania.
„Chceli sme sa pokúsiť postaviť niečo jednoduché,“ vysvetľuje. „Vrstva bez kódu na vrchu (agentov AI), aby… vlastníci firiem, obchodne orientovaní ľudia, sa s tým mohli pohrať a zoznámiť sa a preskúmať, čo môžu LLM urobiť pre svoje podnikanie.“
Rozhranie Synthflow umožňuje zákazníkom presúvať prvky na konfiguráciu hlasových AI, ktoré za nich môžu vykonávať špecifické úlohy – ako napríklad plánovanie stretnutí; prechádzanie často kladenými otázkami; alebo vykonávanie „extrakcie informácií“, ako je získanie osobných informácií od potenciálneho zákazníka, aby mu človek mohol zavolať späť.
„Povedzme, že ak niekto musí zavolať a je potrebné položiť konkrétny súbor otázok a zhromaždiť konkrétne informácie – najmä statické, ako je adresa, domov atď. – AI je veľmi dobrá,“ tvrdí. .
Zákazník sa môže rozhodnúť nakonfigurovať asistenta AI tak, aby odhalil, že ide o robota. „Myslím si, že je veľmi dobrou praxou prezradiť, že ide o virtuálneho asistenta,“ hovorí Astabatsyan. „Mojím obľúbeným otvorením je: „Ahoj. Volám sa (tak a tak), práve teraz sú všetky naše linky obsadené. za to sa ospravedlňujem. Som virtuálny asistent tu na (názov firmy). Ako ti môžem pomôcť?‘.“
Ďalšou veľkou pomôckou pre hlasové AI je podľa Astabatsyana rozpoznanie, kedy je potrebné hovor preniesť na ľudského agenta. Takže v podstate použitie AI na filtrovanie prichádzajúcich hovorov na základe zložitosti – s automatizáciou, ktorá sa postará o jednoduché požiadavky, čo potom znásobuje výhody tým, že uvoľňuje ľudským agentom viac času na komplexnejšie otázky zákazníkov.
Zdôrazňuje, že cieľom nie je nahradiť ľudské pracovné miesta, ale skôr naznačuje, že AI môže pomôcť malým a stredným podnikom byť produktívnejšími a efektívnejšími, než by inak mohli byť so svojimi obmedzenými zdrojmi.
To je dôvod, prečo okrem toho, že umožňuje zákazníkom nasadzovať hlasových agentov, je systém Synthflow navrhnutý tak, aby sa postaral aj o úlohy zadávania údajov po hovore – napríklad pridávanie schôdzok do nástroja kalendára. Vybudovanie integrácií so softvérom tretích strán je preto ďalším veľkým zameraním tímu.
„To je to, v čom je AI taká dobrá,“ tvrdí. „Pretože dokáže prevziať tieto informácie (získané z hovoru) a, povedzme, aktualizovať konkrétne oblasti konkrétneho CRM – a ak tieto veci robíte vo veľkom rozsahu, pri stovkách alebo 1000 hovoroch, zrazu vidíme túto technologickú výhodu. že sme videli (keď firmy prvýkrát prijali) počítače.“
Pokiaľ ide o hlasových agentov, startup stavia na OpenAI GPT LLM, ale navyše zahŕňa aj svoje vlastné modely AI – ktoré boli podľa Astabatsyanovej vyškolené na vlastných údajoch a doladené na konkrétne prípady použitia zákazníkov.
Hovorí, že má tiež vybudovanú svoju vlastnú „hlasovú orchestračnú vrstvu“, ktorá konvertuje reč zákazníka na text, ktorý sa potom môže vložiť do modelu AI ako výzva a vráti automatickú odpoveď, ktorú systém prevedie z textu na reč, ktorú zákazník počuje ako syntetizovaný hlas na druhom konci telefónnej linky.
V súčasnosti sa Synthflow sústreďuje na používanie AI s prichádzajúcimi hovormi – čo Astabatsyan tvrdí, že ide o slabé ovocie pre automatizáciu pre podniky s obmedzenými zdrojmi. Naznačuje však sofistikovanejšie možnosti vo vývoji, pričom výskum a vývoj je poháňaný robustným kolom.
Jedna vec, na ktorej spomína, je funkcia, ktorá umožní hlasovým AI spoločnosti Synthflow vykonávať to, čo nazýva „živé akcie“ alebo „spojenia“ – čo znamená, že počas hovoru by AI mohla spustiť kontrolu naživo. inventár v sklade. Alebo vytiahnite inú časť požadovanej informácie a „posuňte ju inde“, ako to hovorí.
Načrtáva tiež scenár, v ktorom by hlasové systémy AI zamerané na úlohy boli schopné kolektívne rozšíriť svoju užitočnosť. Mohli by odovzdať hovor iným špecializovaným hlasovým AI vyškoleným na rôzne úlohy požadované zákazníkom.
„Kľúčom je zamerať sa na to, kto sú vaši zákazníci. Pretože podľa toho, pre koho to staviate, váš produkt bude veľmi, veľmi, veľmi odlišný,“ dodáva.
Jeden vplyv, ktorý treba zvážiť, je, či hlasová umelá inteligencia a systémy hlasovej asistencie naplnia humbuk v produktivite – úhľadne splní prísľub efektívneho spracovania celej vrstvy požiadaviek zákazníkov, vrátane odborného presmerovania zložitejších vecí na správny systém alebo človeka, ktorý sa má riešiť. s — môže to skončiť tak, že priemerný MSP zistí, že má oveľa viac práce, než je schopný prijať.
„Myslím, že je to zaujímavá otázka, o ktorej by sa mali mnohí manažéri a lídri zamyslieť, však?“ odpovie a diskutuje o tomto scenári. „Napríklad, ak je tu toľko kapacít – a produktivita sa uvoľní – ako nasmerujeme tieto ľudské zdroje do iných sektorov hospodárstva? Pretože si myslím, že táto otázka ešte nie je zodpovedaná, ale je to skutočne veľmi zaujímavá otázka.“
Počiatočné financovanie Synthflow vedie Singular, na ktorom sa podieľa existujúci investor Atlantic Labs a množstvo investorov v priestore AI, vrátane zakladateľov Krisp AI.