Home Umela inteligencia Nový „etický“ hudobný generátor umelej inteligencie nedokáže napísať napoly slušnú pieseň

Nový „etický“ hudobný generátor umelej inteligencie nedokáže napísať napoly slušnú pieseň

by
Nový „etický“ hudobný generátor umelej inteligencie nedokáže napísať napoly slušnú pieseň

Pravdaže, naše testovanie umelci posunuli Jen za hranice toho, čo by sa „normálny“ človek mohol spýtať v otázke, čím sa viac priklonil k úrovni „predavača v obchode“ so znalosťou nahraného zvuku. Clevelandu sa napríklad nepodarilo získať nič dobré z dopytu na „kalifornský garážový rock v strednom tempe ovplyvnený indonézskym popom 70. rokov“, zatiaľ čo Heywood vyjadril zdesenie nad tým, že Jen sa nezdalo, že by rozpoznala jeho požiadavku „mestský pop“, typ japonskej hudby, ktorý sa dostal do povedomia v polovici 70. rokov a v posledných rokoch zaznamenal mierny nárast popularity. Ale pre Heywooda je takáto šírka hudby nevyhnutná, najmä ako hudobník.

„Veľa hudobníkov alebo producentov, keď sa niečo od seba pýtajú, použijú kapely a iných umelcov ako referenčný bod, napríklad: „Vyberieme si zvuk typu Prince“ alebo: „Poďme pridajte nejaký Clavinet ako Stevie Wonder,“ vysvetľuje Heywood. Vzhľadom na to, že Jen nerozumie existujúcim nahrávačom a dokonca aj niektorým celkom bežným žánrom a nástrojom, je ťažké skutočne pristáť na niečom konkrétnom.

„Stále som sa pokúšal dostať z toho trochu tepla, ako je vinylové syčanie alebo sýtosť alebo niečo lo-fi alebo vintage znejúce, ale všetko, čo to vytváralo, malo rovnaký druh hi-fi zvuku, typu video-hry-menu-obrazovky. to,“ hovorí Heywood. „Dokonca vám dajú ‚lo-fi‘ ako rýchly návrh, ale nezdalo sa, že by to malo veľký vplyv. Ak sa snažíte získať určitý zvuk, napríklad funk z 80. rokov, najbližšie sa môžete dostať k niečomu, čo znie skôr ako Daft Punk.“

Každý zvuk elektrickej gitary, ktorý WIRED a testeri vygenerovali, znel takmer príliš čisto a bolo prakticky nemožné prinútiť ho vytvoriť skladbu, ktorá by nemala 4/4 taktu, pokiaľ ste nepoužili slovo „waltz“ vo výzve.

Niečo z toho sa dá očakávať, hovorí spoluzakladateľka Jen Shara Senderoff. Nástroj je vo svojej alfa fáze a 10-sekundové a 45-sekundové stopy, ktoré generuje, sú „určené na to, aby inšpirovali a poskytli východiskový bod pre kreativitu, nie nevyhnutne konečný produkt,“ hovorí. Prichádzajú nové schopnosti, a pretože Jen bola vyškolená pomocou obmedzeného súboru údajov, má priestor na rast a „výrazne sa rozšíri vo fáze beta,“ dodáva Senderoff.

Všetko, čo Jen vyrobila Heywood hovorí, že pod rúškom rockovej hudby bola podobná „klipartovej verzii“ tohto žánru. Cleveland bola schopná vylákať niektoré piesne, ktoré zneli „ako by sa dali použiť v reklame na auto“ alebo ktoré sa „dostali na územie Black Keys“, ale viac než čokoľvek iné hovorí, že mala pocit, že všetky Jenine hudobné návrhy boli len obyčajné podfuky.

„Pripadalo mi to ako druh hudby, ktorú by som robila, keby som sa bavila s priateľmi a žartovala o klišé iných žánrov,“ hovorí. „Videl som niektoré piesne v super zlej zoznamovacej šou Netflix, ale nič z toho, čo som urobil, nepovažovalo za hrozbu pre mňa osobne.“

Ale čo všetci, ktorí tvoria skladby, ktoré môžete počuť v zoznamovacej šou Netflix? Môže byť Jen hrozbou pre ich prácu? Podľa Blickla takmer určite.

„Ak ste producent s malým rozpočtom a len sa snažíte dostať svoj obsah von, teraz môžete povedať: ‚Nezaplatím ani dizajnéra alebo animátora. Môžem použiť len generátor obrázkov,“ hovorí. „To isté platí pre hudobný rozpočet. Ak nemôžu zaplatiť nič za niečo, čo ich malo stáť 2 000 dolárov, potom je to skvelé, niekto si bude myslieť, že je to 2 000 dolárov vo vrecku.“

Source Link

Related Posts

Leave a Comment