Khanmigo neodpovedá na otázky študentov priamo, ale začína vlastnými otázkami, ako napríklad otázkou, či má študent nejaké nápady, ako nájsť odpoveď. Potom ich krok za krokom s radami a povzbudením navedie k riešeniu.
Bez ohľadu na Khanovu rozsiahlu víziu „úžasných“ osobných tútorov pre každého študenta na planéte, DiCerbo prideľuje Khanmigovi obmedzenejšiu učiteľskú úlohu. Keď študenti pracujú nezávisle na zručnosti alebo koncepte, ale uviaznu alebo sa dostanú do kognitívnej koľaje, hovorí: „Chceme pomôcť študentom zbaviť sa uviaznutia.
Približne 100 000 študentov a učiteľov pilotovalo Khanmigo v minulom akademickom roku na školách po celej krajine, pričom pomáhali označovať všetky halucinácie, ktoré má robot, a poskytovali množstvo rozhovorov medzi študentmi a robotmi pre DiCerbo a jej tím na analýzu.
„Hľadáme veci ako zhrnutie, poskytovanie rád a povzbudzovanie,“ vysvetľuje.
Zatiaľ nie je známe, do akej miery Khanmigo uzavrel medzeru v zapojení AI. Khan Academy plánuje zverejniť niektoré súhrnné údaje o interakciách medzi študentmi a robotmi koncom tohto leta, podľa DiCerbo. Plány pre výskumníkov tretích strán na posúdenie vplyvu tútora na učenie budú trvať dlhšie.
Spätná väzba AI funguje obojsmerne
Od roku 2021 nezisková organizácia Saga Education tiež experimentuje so spätnou väzbou AI, aby pomohla lektorom lepšie zaujať a motivovať študentov. V spolupráci s výskumníkmi z University of Memphis a University of Colorado, pilot tímu Saga v roku 2023 vložili prepisy svojich sedení doučovania matematiky do modelu AI, ktorý bol vycvičený tak, aby rozpoznal, kedy učiteľ nabáda študentov, aby vysvetlili svoje úvahy, upravili svoje odpovede alebo začali hlbšiu diskusiu. Umelá inteligencia analyzovala, ako často každý učiteľ tieto kroky podnikol.
Sledovaním približne 2 300 doučovacích relácií počas niekoľkých týždňov zistili, že lektori, ktorých tréneri využívali spätnú väzbu umelej inteligencie, obohatili svoje sedenia o podstatne viac takýchto podnetov, aby podporili zapojenie študentov.
Zatiaľ čo Saga sa snaží o to, aby AI poskytovala určitú spätnú väzbu priamo lektorom, robí to opatrne, pretože podľa Brenta Milneho, viceprezidenta pre výskum a vývoj produktov v Saga Education, „mať ľudského kouča v obraze je pre nás skutočne cenné. .“
Odborníci očakávajú, že úloha AI vo vzdelávaní bude rásť a jej interakcie budú aj naďalej pôsobiť čoraz ľudskejšie. Na začiatku tohto roka, OpenAI a startup Hume AI samostatne spustený „emocionálne inteligentná“ AI, ktorá analyzuje tón hlasu a výrazy tváre, aby odvodila náladu používateľa a reagovala s kalibrovanou „empatiou“. Podľa profesora počítačovej vedy z Brown University Michaela Littmana, ktorý je tiež riaditeľom divízie pre informačné a inteligentné systémy Národnej vedeckej nadácie, však aj emocionálne inteligentná AI pravdepodobne zaostáva v oblasti zapájania študentov.
Bez ohľadu na to, aká ľudská je konverzácia, hovorí, študenti na základnej úrovni chápu, že AI sa o nich v skutočnosti nestará, o to, čo majú vo svojom písaní povedať, ani o tom, či prejdú alebo zlyhajú v predmetoch. Študenti sa na druhej strane nikdy nebudú zaujímať o robota a o to, čo si myslí. Júnová štúdia v časopise Learning and Instruction zistili, že AI už môže poskytnúť slušnú spätnú väzbu na študentské eseje. Nie je jasné, či si študenti budú venovať pozornosť a úsilie, a nie odovzdať úlohu robotovi, ak sa AI stane primárnym publikom ich práce.
„Zložka učenia má neuveriteľnú hodnotu v medziľudských vzťahoch,“ hovorí Littman, „a keď z rovnice vylúčite ľudí, niečo sa stratí.“
Tento príbeh o Mám tútorov vydala The Hechinger Report, nezisková nezávislá spravodajská organizácia zameraná na nerovnosť a inovácie vo vzdelávaní. Zaregistrujte sa na Hechinger newsletter.