Home Umela inteligencia Bývalý humanoidný šéf Tesly spúšťa robotický startup

Bývalý humanoidný šéf Tesly spúšťa robotický startup

by
Bývalý humanoidný šéf Tesly spúšťa robotický startup

Spustenie robotiky Mytra od svojho založenia v máji 2022 ticho funguje v zákulisí v snahe prehodnotiť automatizáciu skladov. Oblečenie prináša na stôl solídny rodokmeň, ktorý založili automobiloví veterinári z EV firiem, vrátane Tesla a Rivian.

Sklad/plnenie je pre automatizáciu horúcou kategóriou, pretože pandémia ochromila globálny dodávateľský reťazec spôsobom, ktorý je stále cítiť. Je to tiež vysoko konkurenčný priestor s veľkými menami ako Amazon, Locus a Zebra/Fetch a pripravujú pôdu pre explóziu záujmu o bipedálny humanoidný tvarový faktor.

Aj keď sa svet po pandémii vrátil k životu, nedostatok pracovnej sily zostáva hlavným problémom priemyslu, ako aj mnohých iných. Stále je tu však dostatok priestoru pre hráčov, aby zasiahli. Nasvedčujú tomu odhady medzi 5 % a 10 % celosvetových skladov sú automatizované v akomkoľvek zmysluplnom zmysle.

Rovnako ako mnohí iní, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Mytra Chris Walti objavil nedostatky automatizácie tvrdším spôsobom. Predtým bol v Tesle, kde je tvrdá cesta zvyčajne rovnocenná. Walti strávil sedem rokov v automobilke, najprv v inžinierstve, potom v mobilnej robotike a nakoniec ako senior manažér/vedúci pre to, čo sa stane Optimus.

Svoju cestu cez Teslu opisuje ako neustály cyklus hľadania riešení, zisťovania, že nič na trhu nie je vhodné pre jej špecifické potreby, a potom ísť a stavať veci samotné. Začalo to s riešeniami autonómnych mobilných robotov (AMR).

„Do výroby a automatizácie ma vtiahla rampa Modelu 3,“ povedal Walti pre TechCrunch. „Tesla mala problémy s uvedením našich automatizačných systémov do prevádzky, a tak sme nakoniec zriadili manuálny sklad ako pretlakový ventil pre výrobný systém. Asi o šesť mesiacov neskôr povedali: ‚Môžete jednoducho prevziať automatizačný systém, ktorý spôsobuje veľa týchto problémov?’“

Poďakovanie za obrázok: Mytra

Medzi nedostatky v odvetví, ktoré sa objavili pre špecifické potreby spoločnosti Tesla, bola neschopnosť nájsť AMR, ktoré by sa mohli pohybovať okolo užitočného zaťaženia až 3 000 libier. To sú požiadavky, s ktorými sa človek stretáva pri výrobe áut. Tím sa teda pustil do budovania vlastných riešení.

„A potom Elon (Musk) povedal: „Mali by sme postaviť humanoida,“ povedal Walti. „Môj tím bol vyzvaný, aby to viedol.“ Viedol som interné náborové úsilie pre tento tím. Všetko, čo ste videli na Dni AI bol produktom tohto úsilia.“ Dodal, že „v určitom bode sa (Optimus) stal v spoločnosti snahou číslo jedna. Nakoniec to nebolo vhodné na to, čo som nakoniec chcel robiť.“

Walti zostáva optimistický, pokiaľ ide o dlhodobý vplyv humanoidných robotov v rôznych sektoroch, ale poznamenal, že „si myslí, že chvíľu potrvá, kým humanoidi skutočne pohnú ihlou na výrobnej úrovni“.

Riešenie Mytra zdieľa veľa spoločnej DNA s vertikálnymi robotickými úložnými riešeniami vyrábanými spoločnosťami ako AutoStore. Dva z hlavných rozdielov medzi startupom a existujúcimi riešeniami sú podľa Walti jeho schopnosť zvládať veľké užitočné zaťaženie a jeho dynamika.

„Existujú doslova bilióny rôznych spôsobov, ako môžem presunúť jednu z týchto paliet alebo políc z bodu A do bodu B v rámci systému,“ vysvetlil. „Čo je v podstate jedinečné. Toto je kinematicky najslobodnejší systém, aký bol vytvorený.“

Napriek zachovaniu tajnosti až doteraz, Mytra už vyvolala záujem u veľkých mien. Startup má pilotný projekt s potravinovým gigantom Albertsons spolu s „ďalším pol tuctom zákazníkov z rebríčka Fortune 50, ktorí sú v rôznych fázach prípravy“.

Mytra tiež nedávno uzavrela sériu B v hodnote 50 miliónov dolárov, čím sa jej celkové financovanie zvýšilo na 78 miliónov dolárov. Medzi investorov patria Greenoaks a Eclipse.

Source Link

Related Posts

Leave a Comment