Ešte pred utorňajšími zárobkami generálny riaditeľ Tesly Elon Musk oznámil, že automobilka začne predávať svojho humanoidného robota Optimus v roku 2026. V skutočnosti Optimus už začali vykonávať úlohy autonómneako je manipulácia s batériami, v jednom zo zariadení spoločnosti Tesla, podľa jej správy o zárobkoch.
„Tesla bude mať budúci rok skutočne užitočné humanoidné roboty v nízkej produkcii pre interné použitie Tesly a dúfajme, že v roku 2026 bude mať vysokú produkciu pre iné spoločnosti,“ povedal výkonný riaditeľ. uverejnené na X.
Tieto dátumy, hoci sú široké, treba brať s rezervou. Medzičasom sa toho môže stať veľa a ak sa Optimus skutočne oneskorí, nebolo by to ani zďaleka prvýkrát, čo by produkt Musk trpel dynamickou časovou osou. Veľmi skoro Musk navrhol, že výroba na humanoidoch by mohla začať v roku 2023.
Vieme, že Tesla do tohto úsilia vynaložila veľa zdrojov. Ako bývalý vedúci Tesla Optimus Chris Walti mi nedávno povedal: „A potom Elon (Musk) povedal: „Mali by sme postaviť humanoida. Môj tím bol vyzvaný, aby to viedol. Viedol som interné náborové úsilie pre tento tím. Všetko, čo ste na Dni AI videli, bolo výsledkom tohto úsilia.“ Dodal, že „v určitom bode sa (Optimus) stal v spoločnosti snahou číslo jedna.
Od predstavenia spandexu Optimus v roku 2021 sa trh tiež podstatne zmenil. Niektorí dokonca pripisujú ohláseniu Tesly motiváciu niektorých špičkových konkurentov, aby zverejnili svoje úsilie skôr, ako by inak mohli.
Vo všeobecnosti robotika profitovala z pandémie. Nedostatok zamestnancov viedol k prílevu investícií a akejsi renesancii priemyselnej automatizácie. V poslednej dobe explózia záujmu o generatívnu AI ešte viac urýchlila priemysel a tlak na „univerzálne“ roboty.
Akokoľvek pôsobivé môžu byť ukážky, medzi dnešnými systémami a skutočnými univerzálnymi robotmi je veľa práce. Priepasť medzi dnešnými ponukami ChatGPT a syntetickými systémami, ktoré môžu fungovať a učiť sa ako ľudia, je oveľa širšia, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Je to z veľkej časti problém so softvérom/AI, ale je tu tiež veľa práce, ktorú treba urobiť na vytvorenie mechatronických systémov, ktoré dokážu tieto akcie vykonávať vo veľkom rozsahu. Priemysel čoraz viac hľadá humanoidný tvarový faktor, aby zaplnil túto medzeru. Navrhli sme svet pre ľudí, tak prečo nenavrhnúť roboty pre tento svet?
Tesla nebola prvou spoločnosťou, ktorá začala pracovať na humanoidnom tvarovom faktore – a podľa dostupných dôkazov nie je ani najďalej. Ale aj keď to, že sme prvý na trhu, má v tomto high-tech priestore váhu, sme na samom začiatku príbehu humanoidných robotov.
Niektoré spoločnosti uvedené nižšie to nezvládnu a na ich miesto môžu nastúpiť iné, o ktorých sme nikdy nepočuli. Tu je situácia od júla 2024.
1X
Tento nórsky startup zaznamenal v roku 2023 veľký úspech s a kolo financovania 23,5 milióna dolárov. Zoznam investorov bol ešte pôsobivejší ako suma v dolároch, s podporou od Tiger Global a najmä OpenAI. Predstavovalo to dôležité vyjadrenie dôvery od výrobcu GPT a signalizovalo jeho záujem o fyzické stelesnenie pre jeho platformy.,
1X oznámené séria B v hodnote 100 miliónov dolárov v januári a nedávno najala niektoré veľké mená od spoločností ako BMW a Tesla. Najnovšie videá predviedli svojho kolesového robota Eve so smajlíkom, ktorý reaguje na hlasové príkazy a vykonáva domáce úlohy, ako je upratovanie.
Je pozoruhodné, že názov spoločnosti je odkazom na jej záväzok predvádzať svoje roboty 1X rýchlosťou. Neoznačovanie zrýchleného videa je jedným z množstvo trikov spoločnosti môžu použiť na to, aby ich projekty vyzerali ďalej, než v skutočnosti sú.
Agility
Agilita bola na začiatku hry a výsledkom je, že charakteristický dvojnohý robot spoločnosti Digit urobil viac krokov na ceste ku komercializácii ako ktokoľvek iný vo vesmíre. Po pilotoch s množstvom rôznych partnerov vrátane Amazonu spoločnosť v júni oznámila, že jej humanoid bol prvý, kto sa pohol. mimo pilotnej fázy.
Prvý skutočný koncert Digit nie je očarujúci – aj keď do určitej miery je to celý zmysel tohto cvičenia. Robot začal presúvať plastové tašky po továrni Spanx v Gruzínsku.
Apptronik
Táto firma so sídlom v Austine už nejaký čas pracuje na humanoidoch, s láskavým dovolením Partnerstvo Valkyrie s NASA. V marci spoločnosť oznámila, že začala skladových pilotov s Mercedes-Benz.
Boston Dynamics
Boston Dynamics je – naraz – OG a nové dieťa v bloku. Pôvodný hydraulický Atlas pochádza z roku 2013. It na dôchodku systém v apríli, len aby debutovala elektrická verzia a deň neskôr. Sila a flexibilita ovládačov systému spôsobila, že mnohí v tomto odvetví si sadli a počúvali.
Doteraz sme videli iba 40 sekundové video robota v akcii. V tom čase generálny riaditeľ Robert Playter pre TechCrunch povedal, že jeho materská spoločnosť Hyundai plánuje začať pilotovať robota v továrňach niekedy v roku 2025, pričom výroba v plnom rozsahu je ešte niekoľko rokov.
Obrázok
Vo februári Figure oznámil masívne zvýšenie o 675 miliónov dolárov od podporovateľov vrátane Microsoft, OpenAI, Amazon, Nvidia a Intel Capital. Kolo ocenilo firmu South Bay na 2,6 miliardy dolárov po zaplatení peňazí. Začiatkom roka spoločnosť Figure oznámila, že jej robot 01 by mal byť pilotované v továrni BMW v Južnej Karolíne. A video robot v tomto prostredí debutoval začiatkom tohto mesiaca.
Sanctuary AI
V apríli Sanctuary AI oznámila že to bolo začínajúcich pilotov s výrobcom automobilov Magna. Phoenix je prvým humanoidom zo Sanctuary AI, ktorý chodí po dvoch nohách. Skorší model už bol nasadený u maloobchodníka v jeho rodnej Kanade.