Ahoj, ľudia, vitajte v pravidelnom bulletine AI spoločnosti TechCrunch.
Tento týždeň v oblasti AI spoločnosť Gartner vydala a správa čo naznačuje, že približne tretina generatívnych projektov AI v podniku bude ukončená po fáze overenia koncepcie do konca roka 2025. Dôvodov je veľa – nízka kvalita údajov, neadekvátne kontroly rizík, eskalujúce náklady na infraštruktúru atď.
Ale jednou z najväčších prekážok generatívneho prijatia AI je podľa správy nejasná obchodná hodnota.
Zavedenie generatívnej AI v rámci celej organizácie so sebou prináša značné náklady, ktoré sa pohybujú od 5 miliónov do neuveriteľných 20 miliónov dolárov, odhaduje Gartner. Jednoduchý asistent kódovania má počiatočné náklady medzi 100 000 a 200 000 USD a opakujúce sa náklady až 550 USD na používateľa ročne, zatiaľ čo nástroj na vyhľadávanie dokumentov poháňaný AI môže stáť 1 milión USD vopred a 1,3 milióna až 11 miliónov USD na používateľa ročne, uvádza správa. .
Tieto vysoké cenovky sú pre korporácie ťažké prehltnúť, keď je ťažké kvantifikovať výhody a môže trvať roky, kým sa zhmotnia – ak skutočne niekedy zhmotniť.
Prieskum spoločnosti Upwork z tohto mesiaca odhaľuje, že AI sa namiesto zvyšovania produktivity v skutočnosti ukázala ako a záťaž pre mnohých pracovníkov, ktorí ho používajú. Podľa prieskumu, ktorý viedol rozhovory s 2 500 riaditeľmi C-suite, zamestnancami na plný úväzok a nezávislými pracovníkmi, takmer polovica (47 %) pracovníkov používajúcich AI tvrdí, že nemajú predstavu, ako dosiahnuť zvýšenie produktivity, ktoré ich zamestnávatelia očakávajú, zatiaľ čo viac ako tri štvrtiny (77 %) verí, že nástroje AI áno poklesla produktivitu a aspoň jedným spôsobom pridali k ich pracovnej záťaži.
Zdá sa, že medové týždne fázy AI môže byť koniec, napriek tomu robustná činnosť na strane VC. A to nie je šokujúce. Anekdota po anekdota odhaľuje, ako generatívna AI, ktorá má nevyriešený zásadný technické problémyje často väčší problém, ako stojí za to.
Práve v utorok, Bloomberg publikovaný článok o nástroji spoločnosti Google, ktorý využíva AI na analýzu zdravotných záznamov pacientov, ktorý sa teraz testuje v nemocniciach HCA na Floride. Používatelia nástroja, s ktorým hovoril Bloomberg, uviedli, že nedokáže konzistentne poskytovať spoľahlivé informácie o zdraví; v jednom prípade nezaznamenal, či pacient mal nejaké alergie na lieky.
Spoločnosti začínajú od AI očakávať viac. Okrem objavov vo výskume, ktoré riešia najhoršie z jeho obmedzení, je povinnosťou predajcov riadiť očakávania.
Uvidíme, či na to budú mať pokoru.
Správy
Hľadať GPT: OpenAI minulý štvrtok oznámila SearchGPT, funkciu vyhľadávania navrhnutú tak, aby poskytovala „včasné odpovede“ na otázky čerpajúce z webových zdrojov.
Bing získa viac AI: Aby sme nezostali pozadu, Microsoft minulý týždeň predstavil svoj vlastný vyhľadávací zážitok založený na AI, nazývaný Bing generatívne vyhľadávanie. Generatívne vyhľadávanie Bing – ako SearchGPT –, ktoré je v súčasnosti dostupné iba pre „malé percento“ používateľov, zhromažďuje informácie z celého webu a generuje súhrn v reakcii na vyhľadávacie dopyty.
X prihlasuje používateľov: X, predtým Twitter, potichu vytlačil zmenu, ktorá sa javí ako predvolené používateľské údaje do svojho tréningového fondu pre chatbota Groka X, čo je krok, ktorý si používatelia platformy všimli v piatok. Regulačné orgány EÚ a iní sa rýchlo rozplakali. (Pýtate sa, ako sa odhlásiť? Tu je návod.)
EÚ žiada o pomoc s AI: Európska únia spustila konzultáciu o pravidlách, ktoré sa budú vzťahovať na poskytovateľov modelov umelej inteligencie na všeobecné účely v rámci blokového zákona o umelej inteligencii, jeho rámca na reguláciu aplikácií umelej inteligencie založenom na rizikách.
Podrobnosti o zložitosti licencovania vydavateľa: Vyhľadávací nástroj AI Perplexity čoskoro začne zdieľať príjmy z reklamy s vydavateľmi správ, keď jeho chatbot zobrazí ich obsah v reakcii na dopyt, čo je krok, ktorý sa zdá byť navrhnutý tak, aby upokojil kritikov, ktorí obvinili Perplexity z plagiátorstva a neetického zoškrabovania webu.
Meta uvádza na trh AI Studio: Meta v pondelok uviedla, že sprístupňuje svoj nástroj AI Studio všetkým tvorcom v USA, aby im umožnila vytvárať prispôsobené chatboty poháňané AI. Spoločnosť prvýkrát predstavila AI Studio minulý rok a v júni ho začala testovať s vybranými tvorcami.
Ministerstvo obchodu podporuje „otvorené“ modely: Americké ministerstvo obchodu v pondelok vydalo správu na podporu „otvorených“ generatívnych modelov AI, ako je Meta’s Llama 3.1, ale odporučilo vláde vyvinúť „nové schopnosti“ na monitorovanie takýchto modelov z hľadiska potenciálnych rizík.
99 dolárov priateľ: Avi Schiffmann, absolvent Harvardu, pracuje na zariadení s umelou inteligenciou za 99 dolárov s názvom Friend. Ako už názov napovedá, prívesok na krku je navrhnutý tak, aby sa s ním zaobchádzalo ako so spoločníkom. Zatiaľ však nie je jasné, či to funguje úplne tak, ako je inzerované.
Výskumná práca týždňa
Posilňovacie učenie z ľudskej spätnej väzby (RLHF) je dominantnou technikou na zabezpečenie toho, aby sa generatívne modely AI riadili pokynmi a dodržiavali bezpečnostné pokyny. Ale RLHF vyžaduje nábor veľkého počtu ľudí na hodnotenie odpovedí modelu a poskytovanie spätnej väzby, čo je časovo náročný a nákladný proces.
OpenAI teda zahŕňa alternatívy.
V novom papier, výskumníci z OpenAI opisujú to, čo nazývajú odmeny založené na pravidlách (RBR), ktoré používajú súbor podrobných pravidiel na vyhodnotenie a usmernenie odpovedí modelu na výzvy. RBR rozdeľujú požadované správanie do konkrétnych pravidiel, ktoré sa potom používajú na trénovanie „modelu odmeňovania“, ktorý riadi AI – v určitom zmysle ju „učí“ – o tom, ako by sa mala správať a reagovať v konkrétnych situáciách.
OpenAI tvrdí, že modely trénované RBR demonštrujú lepší výkon v oblasti bezpečnosti ako modely trénované len s ľudskou spätnou väzbou a zároveň znižujú potrebu veľkého množstva údajov spätnej väzby od ľudí. V skutočnosti spoločnosť tvrdí, že používa RBR ako súčasť svojho bezpečnostného balíka od spustenia GPT-4 a plánuje implementovať RBR do budúcich modelov.
Model týždňa
DeepMind od Google robí pokroky vo svojom úsilí riešiť zložité matematické problémy s AI.
Pred pár dňami, DeepMind oznámil že vycvičila dva systémy umelej inteligencie na riešenie štyroch zo šiestich problémov z tohtoročnej Medzinárodnej matematickej olympiády (IMO), prestížnej stredoškolskej matematickej súťaže. DeepMind si nárokuje systémy AlphaProof a AlphaGeometry 2 (nástupca januárových AlphaGeometry), preukázali schopnosť formovať a čerpať z abstrakcií a komplexného hierarchického plánovania – to všetko bolo pre systémy AI historicky náročné.
AlphaProof a AlphaGeometry 2 spolupracovali na riešení dvoch problémov algebry a problému teórie čísel. (Zostávajúce dve otázky na kombinatorika zostali nevyriešené). Výsledky overili matematici; je to prvýkrát, čo systémy umelej inteligencie dokázali dosiahnuť výkon na úrovni striebornej medaily v otázkach IMO.
Existuje však niekoľko upozornení. Modelkám trvalo niekoľko dní, kým niektoré problémy vyriešili. A hoci sú ich schopnosti uvažovania pôsobivé, AlphaProof a AlphaGeometry 2 nemôžu nevyhnutne pomôcť s otvorenými problémami, ktoré majú veľa možných riešení, na rozdiel od tých s jednou správnou odpoveďou.
Uvidíme, čo prinesie ďalšia generácia.
Chyť tašku
Startup AI Stability AI vydal generatívny model AI, ktorý premieňa video objektu na viacero klipov, ktoré vyzerajú, akoby boli zachytené z rôznych uhlov.
Volaný Stabilné video 4DModel by mohol mať aplikácie vo vývoji hier a úprave videa, hovorí Stability, ako aj vo virtuálnej realite. „Očakávame, že spoločnosti prijmú náš model a ďalej ho dolaďujú, aby vyhovoval ich jedinečným požiadavkám,“ hovorí spoločnosť napísal v blogovom príspevku.
Ak chcete použiť Stable Video 4D, používatelia odovzdajú záznam a špecifikujú požadované uhly kamery. Po približne 40 sekundách model vygeneruje osem päťsnímkových videí (hoci „optimalizácia“ môže trvať ďalších 25 minút).
Stability hovorí, že aktívne pracuje na zdokonaľovaní modelu a jeho optimalizácii, aby zvládal širšiu škálu reálnych videí nad rámec súčasných syntetických dátových súborov, na ktorých bol trénovaný. „Potenciál tejto technológie pri vytváraní realistických videí z viacerých uhlov je obrovský a sme nadšení, že uvidíme, ako sa bude vyvíjať s prebiehajúcim výskumom a vývojom,“ pokračovala spoločnosť.