OpenAI, Adobe a Microsoft podporili kalifornský zákon, ktorý vyžaduje, aby technologické spoločnosti označovali obsah generovaný AI, podľa listov od spoločností, ktoré si prezrel TechCrunch. Návrh zákona smeruje na konečné hlasovanie v auguste.
AB 3211 vyžaduje vodoznaky v metadátach fotografií, videí a zvukových klipov vygenerovaných AI. Mnoho spoločností AI to už robí, ale väčšina ľudí nečíta metadáta. AB 3211 tiež vyžaduje, aby veľké online platformy, ako je Instagram alebo X, označovali obsah generovaný AI spôsobom, ktorému rozumejú priemerní diváci.
OpenAI, Adobe a Microsoft sú súčasťou Coalition for Content Provenance and Authenticity, ktorá pomohla vytvoriť C2PA metadáta – široko používaný štandard na označovanie obsahu generovaného AI.
Obchodná skupina zastupujúca Adobe, Microsoft a doteraz najväčších výrobcov softvéru v krajine v apríli proti AB 3211pričom zákon v liste kalifornským zákonodarcom označil za „nerealizovateľný“ a „príliš zaťažujúci“. Zdá sa však, že pozmeňujúce a doplňujúce návrhy k návrhu zákona zmenili názor.