Home Umela inteligencia Generálny riaditeľ Grammy hovorí, že hudobný priemysel má tiež obavy z AI

Generálny riaditeľ Grammy hovorí, že hudobný priemysel má tiež obavy z AI

by
LOS ANGELES, CALIFORNIA - FEBRUARY 04: CEO of the Recording Academy Harvey Mason jr. attends the 66th GRAMMY Awards at Crypto.com Arena on February 04, 2024 in Los Angeles, California. (Photo by Matt Winkelmeyer/Getty Images for The Recording Academy)

Harvey Mason Jr., generálny riaditeľ Recording Academy, spôsobil pred pár mesiacmi rozruch.

Oznámil, že prestížne ceny Grammy organizácie konečne akceptujú hudbu vyrobenú pomocou umelej inteligencie. Najprv boli ľudia zmätení a potom Mason objasnil, že mal na mysli iba ľudí, ktorí sa môžu oceniť, ale že AI môže byť použitá v kreatívnom procese.

„Je to trochu tenká línia, ale bude sa to vyvíjať,“ povedal pre TechCrunch o tom, ako akadémia hodnotí využitie umelej inteligencie v hudbe. „Dúfam, že budeme môcť aj naďalej oslavovať ľudskú tvorivosť na najvyššej úrovni.“

Vzostup AI pohltil umenie, rovnako ako Silicon Valley. Všetci premýšľajú: Nahradí ma AI? A v rámci hudby – čo sa stane s autorskými právami? Licenčné poplatky? Na tvrdú prácu, ktorú som vložil do svojho remesla? Mason povedal, že v tomto odvetví skutočne existujú obavy. Niektorí ľudia sú vystrašení a nervózni, zatiaľ čo iní sú nadšení a optimistický. Niektorí umelci posielajú listy o zastavení a upustení, aby odstránili neautorizované falšovanie seba samých, zatiaľ čo iní prijímajú ich verzie AI – pokiaľ dostanú zaplatené.

„Z celého srdca verím, že AI v hudbe by ani nemala existovať,“ hudobník Devante, umelec povedal TechCrunch. „AI by sa mala skutočne používať iba na jednoduché každodenné úlohy. Pre umelca je v týchto dňoch veľmi reálna myšlienka „AI preberá svet“. Hudba je môj svet a teraz je pre niekoho príliš ľahké vydávať sa za niečo, čo mi trvalo celý život.“

„Myslím si, že veľa hudobníkov, najmä tí, ktorí to ‚nedokázali‘, sa na AI pozerá z poloprázdneho pohľadu,“ povedal pre TechCrunch hudobník, ktorý pracuje aj pre spoločnosť Big Tech. Požiadal o zachovanie anonymity, pretože nemal povolenie od zamestnávateľa, aby sa k veci vyjadril. „Rovnako ako priemyselná revolúcia neviedla k rozšírenej nezamestnanosti a práve naopak, viac kreatívcov, najmä hudobníkov, by malo zmeniť svoje myslenie a prikloniť sa k nemu.

AI sa už používa v hudbe, väčšinou v procese ovládania a vyrovnávania zvukov, povedal Mason. Najväčšie obavy v súčasnosti v tomto odvetví spočívajú v tom, aby ľudia získali správne schválenia na použitie diela umelca, aby boli ľudia pripisovaní oddelene od AI a aby ľudia dostávali spravodlivé platy, či už ide o autorské práva, na ktoré sa umelá inteligencia vycvičila, alebo podobizeň umelca. Je tu tiež otázka zabezpečenia tejto ochrany v celom odvetví.

Mason spoluzaložil Human Artistry Campaign, aby sa zaoberal niektorými z týchto problémov a obhajoval viac mantinelov okolo používania AI.

Bol zapojený do zákona ELVIS, ktorý bol schválený v Tennessee a ktorý umelcom poskytuje väčšiu ochranu pred neoprávneným používaním ich hlasov. Podporuje tiež zákon No AI Fraud Act a No FAKES Act, ktoré budú chrániť podobizne tvorcov pred falšovaním AI.

Je to naliehavá záležitosť, ktorá ide rýchlejšie ako zákon. Tento mesiac sa Donald Trump ocitol v zložitej právnej vode po tom, čo použil nepovolené obrázky umelej inteligencie Taylor Swift na pomoc pri propagácii svojej prezidentskej kampane. V tom čase TechCrunch informoval, že zákon ELVIS je taká nová že neexistuje precedens, ako by sa to dalo použiť na ochranu umelca ako Swift v tejto situácii. (Mason vtedy odmietol túto záležitosť komentovať.)

Presadzovanie väčšej legislatívy v rámci hudobného priemyslu je celkom zaujímavé vzhľadom na skutočnosť, ktorú táto téma vyvolala veľa diskusií v Silicon Valley. Niektorí dodávatelia AI v USA uprednostňujú viac laissez-faire postoj k technológii v jej začiatkoch a veria, že príliš veľa mantinelov by mohlo brániť inováciám. Iní sa na to pozerajú zo spoločenského hľadiska a chcú ochranu pred vplyvom, ktorý by nekontrolovaná AI mohla mať na ľudí. Vlády v celých USA – a dokonca aj na národnej scéne – s tým teraz bojujú.

Devante, Umelec cíti, že medzi tým existuje rozpor je sa robí na reguláciu AI oproti čomu by mal byť hotovo. Chce vidieť spomalený vývoj AI alebo vidieť inovácie, ktoré môžu pomôcť chrániť hudbu, ako napríklad typ filtra, ktorý dokáže odlíšiť vokály AI od ľudských.

„Pokiaľ ide o náš priemysel a tvorivú komunitu, stále existujú obavy,“ povedal Mason. „Je tu neistota, pretože sa zdá, že tu nie sú ochranné prostriedky.“

V roku 2020, keď sa Mason prvýkrát stal prezidentom Akadémie nahrávania, bola AI sotva témou diskusie. Potom, okolo roku 2023, sa všetko začalo meniť. Hlboká falošná skladba obsahujúca trénované, nepovolené vokály AI na Drake and the Weeknd sa stala virálnou. Fanúšikovia to milovali a osoba, ktorá pieseň vytvorila, hovorila o možnom zaradení piesne do Grammy. Akadémia musela konať rýchlo a vysporiadať sa s niečím, čím sa nikdy predtým nezaoberala. „To bol bod, kedy sme tomu začali venovať veľkú pozornosť,“ povedal Mason.

Pieseň bola považovaná za nespôsobilú na Grammy a bola stiahnutá, ale jej odkaz žil ďalej. Najvýraznejšia situácia AI odvtedy paradoxne zahŕňala aj Drakea. Počas spor Drake-Kendrick LamarDrake použil nepovolené AI vokály zosnulej hip-hopovej ikony Tupaca v pokuse o diss track proti Lamarovi a bol bezprostredne ohrozený so žalobou Tupacovho majetku za použitie jeho podobizne bez povolenia.

Medzitým producent Metro Boomin, ktorý má tiež výhrady k Drakeovi, vytvoril skladbu AI s názvom „BBL Drizzy“, o ktorej fanúšikovia zúrili, aj keď sa dozvedeli, že ide o AI. Mason povedal, že spotrebitelia nie vždy budú vedieť, kedy je niečo AI – ani nebudú vždy prechádzať kreditmi, aby to zistili. Mason povedal, že mnohí spotrebitelia sa zrejme veľmi nezaujímajú o to, či sa AI používa v hudbe, čo je ďalší dôvod, prečo je ochrana tvorcov taká dôležitá.

„Nemyslím si, že ľudí zaujíma, čo konzumujú,“ súhlasil Devante, umelec. „Je to skoro ako ‚nie ja, nie moja problémová situácia‘.“

Mason zároveň verí, že ľudia sa len vyvinú, aby žili s AI, rovnako ako sa prispôsobili takmer každej inej novej forme technológie. Pred rokmi sa umelci museli naučiť používať syntetizátory alebo samplovať hudbu. Problém predstavovalo najmä to posledné, pretože niektorí umelci by bez povolenia len samplovali hudbu inej osoby. Nakoniec sa priemysel vrátil a prišiel na štandardný spôsob prideľovania kreditu a licenčných poplatkov.

„S novou technológiou urobíme skvelú hudbu,“ povedal Mason o AI. „Ale chcem sa len uistiť, že sa to robí spôsobom, ktorý je spravodlivý voči ľudským tvorcom.“

Tento príbeh bol aktualizovaný, aby objasnil pieseň Drake and the Weeknd umelej inteligencie, ktorá bola odovzdaná na Grammy.



Source Link

Related Posts

Leave a Comment