Canva, dizajnová platforma, pre niektorých zákazníkov prudko zvyšuje ceny. A z tohto kroku čiastočne obviňuje generatívnu AI.
V USA sú niektorí predplatitelia Canva Teams so staršími cenovými plánmi vidieť cena nálepky za plán pre päť osôb vyskočila z 119,99 USD ročne na 500 USD ročne (so zľavou 40 % počas prvých 12 mesiacov). In Austráliamedzitým sa paušálny poplatok 39,99 AUS (približne 26 USD) za mesiac pre piatich používateľov zvýšil na 40,50 AUS pre každý užívateľ.
Ceny Canva Teams sú teraz 100 $ na osobu alebo 10 $ mesačne na osobu, pričom plán Teams vyžaduje minimálne troch ľudí. Tieto ceny boli potichu zmenené začiatkom tohto roka pre nových zákazníkov, ale teraz spoločnosť mení cenu pre zákazníkov, ktorí predtým platili nižšiu cenu.
Zmeny cien sa nevzťahujú na úrovne Canva Pro alebo Enterprise.
Vo vyhlásení pre TechCrunch hovorca Canva potvrdil nové cenové body a poukázal na rastúci súbor generatívnych nástrojov AI spoločnosti – vrátane Magické štúdio — ako dôvod úprav. Poznamenali tiež, že niektorí zákazníci spoločnosti Canva boli pripútaní k nižším cenám, ktoré už spoločnosť Canva neponúka; Canva potichu zmenila ceny Teams začiatkom tohto roka na 10 dolárov mesačne pre každého používateľa.
„Naša pôvodná cena odrážala počiatočnú fázu tohto produktu a zostala nezmenená za posledné štyri roky,“ uviedol hovorca. „Teraz aktualizujeme cenu pre zákazníkov tohto staršieho plánu, aby odrážala našu rozšírenú skúsenosť s produktom.“
Nárast cien Canva, ktorý prichádza ako sa spoločnosť pripravuje na IPOneprekvapivo neboli dobre prijaté. Používatelia mali problém najmä s tým, že Canva komunikovala zmeny prostredníctvom e-mailov zákazníkov namiesto verejne, ako to bolo v minulosti.
Nové ceny sú odklonom od koreňov Canva ako dostupnej alternatívy k návrhárskemu softvéru, akým je Adobe. Môže to byť aj odraz toho, že startup rastie príliš rýchlo, príliš rýchlo; v marci Canva získala britskú softvérovú firmu na grafický dizajn Serif za ~ 380 miliónov dolárov a len v auguste kúpila generatívnu AI image spoločnosť Leonardo.