Home Umela inteligencia LineLeap umožňuje používateľom platiť za preskočenie radu pri baroch

LineLeap umožňuje používateľom platiť za preskočenie radu pri baroch

by
LineLeap lets users pay to skip the line at bars

Nikto nemá rád státie v rade. Pripomenul som si, aký hrozný to môže byť zážitok minulú sobotu, keď som bol hnaný ako dobytok v dvojhodinovom rade do nočného klubu v neobvykle chladnom počasí.

Túto skúsenosť by som čoskoro nezopakoval. Našťastie je na to startup.

LineLeappodporovaný Y Combinator, umožňuje ľuďom platiť za preskočenie riadkov v baroch. Pomocou mobilných aplikácií startupu môžu používatelia získať predpredajové lístky na miesta, s ktorými LineLeap spolupracuje.

„Ako vysokoškolskí študenti sme si všimli bežný problém, s ktorým sa stretávalo mnoho ľudí pred nami,“ povedal pre TechCrunch Max Schauff, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti LineLeap. „Naše obľúbené univerzitné bary mali naozaj dlhé rady. Problém bol v tom, že bary nemali otvorený a transparentný spôsob, ako umožniť zákazníkom preskočiť rad počas ich najvýnimočnejších nocí. A kvôli tomu nechali na stole veľa príjmov.“

Zdá sa, že VC majú radi tento koncept alebo ho nenávidia, kam ho LineLeap berie. Y Combinator minulý mesiac viedol v spoločnosti 10 miliónov dolárov za účasti Alexa Palla z The Chainsmokers a ďalších. Kolo, ktoré prinieslo celkovú sumu LineLeap na 25 miliónov dolárov, ocenilo startup na neuveriteľných 100 miliónov dolárov.

Jazda z univerzitného mesta do univerzitného mesta

Schauff sa stretol s druhým spoluzakladateľom LineLeap, Patrickom Skellym, počas práce v EnvoyNow, startupe s donáškou jedla na požiadanie, ktorý je zameraný na univerzitný dav. Prostredníctvom spoločných priateľov sa Schauff a Skelly zoznámili s Nickom Beckerom, ktorý sa stal tretím spoluzakladateľom LineLeap.

Ešte ako študenti – Schauff na University of Wisconsin-Madison a Becker a Skelly na University of Michigan – začali trio vymýšľať obchodný plán LineLeap a spoločne budovať webovú stránku.

„Spustili sme vo februárovú noc s mínus päť stupňov v Madisone vo Wisconsine,“ povedal Schauff. „Po jednej noci, ktorá viedla k úspechu, sme využili toto vzrušenie a strávili sme niekoľko nasledujúcich rokov, väčšinou počas letných prestávok, nakladaním do auta a jazdou z univerzitného mesta do univerzitného mesta, snažiac sa expandovať.“

LineLeap nebola v tom čase jediná aplikácia na preskakovanie riadkov — a trojica to vedela. Aby odlíšili svoju platformu, traja spoluzakladatelia sa rozhodli ísť po vysokoškolských baroch ako svoj prvý veľký segment zákazníkov.

Poďakovanie za obrázky: LineLeap

Spoluzakladatelia spali v ošľahaných moteloch – a ich autách – cestovali po krajine, aby predávali miesta, a keď mohli, vkrádali sa do YMCA, kde sa rýchlo osprchovali. Po niekoľkých rokoch brúsenia sa trio cítilo, že osvedčilo obchodný model a aplikovalo na Y Combinator.

Boli prijatí do kohorty v lete 2019.

Posuň sa vpred do roku 2024. LineLeap prežil pokles COVID a teraz má kanceláriu v New Yorku a tím 40 ľudí (nepočítajúc veľvyslancov na čiastočný úväzok). Aplikácia má 1 milión používateľov a viac ako 400 partnerov pre vysokoškolské bary a tento rok je na dobrej ceste spracovať platby vo výške viac ako 30 miliónov dolárov.

„Jedna z našich najväčších výziev – dostať sa pred vlastníkov priestorov a získať ich prihlásenie – sa tiež ukázala ako jeden z našich najväčších rozdielov,“ povedal Schauff. „Je ťažké podpísať tieto miesta a kód sme prelomili prostredníctvom vzťahov v tomto odvetví a osvedčených výsledkov za posledných sedem rokov.“

Obavy o nerovnosť a súkromie

Dnes LineLeap ponúka oveľa viac ako len prihrávky na preskakovanie riadkov. Používatelia si môžu pomocou Venmo, PayPal, Apple Pay alebo priloženej kreditnej karty kúpiť lístky na koncert, zaplatiť kryt, predobjednať si nápoje a rezervovať si VIP stôl/fľašu. Dostávajú tiež upozornenia – prostredníctvom upozornení push a e-mailom – o špeciálnych udalostiach a propagačných akciách, zatiaľ čo majitelia priestorov získajú prístup k informačným panelom zobrazujúcim prehľady transakcií a analýzy.

Udalosti prebiehajú gamut od DJ-ov cez futbalové večierky až po stand-up comedy.

LineLeap
Poďakovanie za obrázky: LineLeap

LineLeap zarába peniaze účtovaním poplatkov za pohodlie v štýle Ticketmaster za určité vstupenky. Spoločnosť tiež ukladá poplatky za „novo zistený príjem“ na miesta konania – tj výnosy, ktoré miesta vopred negenerovali, ako napríklad predaj skip-the-line lístkov.

„Miesta generujú významný nový tok príjmov a zároveň získavajú možnosť komunikovať a uvádzať na trh priamo svojim najlepším zákazníkom prostredníctvom platformy LineLeap,“ povedal Schauff. „V prípade miest nemá LineLeap žiadne náklady a je úplne bez rizika, takže sa s nami môžu stať partnermi a začať s nami okamžite bez akýchkoľvek nevýhod.“

Nie som si istý, či by som súhlasil, že existuje č nevýhodou.

LineLeap je ďalším príkladom technológie, ktorá umožňuje bohatí sa vyhýbajú čakaniu. Nathaniel Meyersohn zo CNN to nazval „prekvitajúcim odvetvím výhod“ – výhod, ktoré prichádzajú za cenu horšieho zážitku pre menej šťastných zákazníkov a ktoré vyvolávajú obavy o kvalitu služieb a férovosť pre tých, ktorí nie sú ochotní minúť najvyšší dolár.

To by sa na niektorých miestach mohlo obrátiť proti. Ako píše jeden recenzent o aplikácii LineLeap v obchode Google Play: „Áno, ak vás niekedy bar prinúti zaplatiť za rezerváciu, nájdite si nový bar.“

Schauff sa ma snažil uistiť, že sa nie je čoho báť.

„V tomto odvetví nastala nová vlna operátorov a celková zmena myslenia pri prijímaní technologických a dátových riešení, v ktorých je LineLeap na čele,“ povedal. „Prevádzkovatelia miest v súčasnosti požadujú viac riešení založených na údajoch na marketingové účely a lepšiu technológiu, ktorá im môže pomôcť zvýšiť ich zisk.“

Zdá sa, že aj to je potenciálny problém s ochranou súkromia.

Spýtal som sa Schauffa na zásady uchovávania údajov spoločnosti LineLeap vrátane toho, ako dlho spoločnosť uchováva používateľské údaje a či používatelia môžu svoje údaje kedykoľvek vymazať. Odmietol podrobne odpovedať, namiesto toho ma odkázal na podmienky používania na webovej stránke LineLeap.

The podmienkykonkrétne neuvádzajú pevný časový rámec uchovávania údajov a tvrdia, že spoločnosť LineLeap môže byť „neschopná úplne odstrániť alebo deidentifikovať“ používateľské údaje z „technických“ alebo „iných prevádzkových dôvodov“.

Schauff zatiaľ hovorí, že peniaze sa vynakladajú na rozšírenie LineLeap na viac miest v nočnom a zábavnom priemysle, zavádzanie nových funkcií v aplikácii a vybudovanie plnohodnotnej platformy na riadenie vzťahov so zákazníkmi pre bary.

LineLeap
Poďakovanie za obrázky: LineLeap

„Veľa ďalších sa pokúsilo založiť spoločnosti, ktoré preskakujú riadky pre bary a kluby, ale žiadna z nich úspešne neexpandovala na viacero trhov a nevydržala viac ako pár rokov,“ povedal Schauff. „Sme hrdí na to, že sme spoločnosť, ktorá bude partnerom našich priestorov v nasledujúcich rokoch.“

Source Link

Related Posts

Leave a Comment