Ako GenAI pokračuje v transformácii podnikateľského prostredia, na vlastnej koži zažívame objavenie sa technologického pokroku, ktorý je rýchlejší, inovatívnejší a hlbší ako čokoľvek iné, čoho sme kedy boli ako spoločnosť svedkami.
Dopady GenAI sú také všadeprítomné, že nielenže podnecuje technickú revolúciu, ale aj nový vek, v ktorom sa pravdepodobne každá oblasť – od toho, ako pracujeme až po to, ako žijeme svoj každodenný život – do určitej miery premení. Zatiaľ čo mnoho priemyselných odvetví pracuje na tom, aby čo najrýchlejšie využili výhody GenAI, jedno odvetvie zaujalo pomalší prístup k prijatiu: telekomunikácie. V skutočnosti údaje ukazujú len 22% poskytovateľov komunikačných služieb (CSP) implementovali riešenia GenAI.
Napriek tomu, že telekomunikačné spoločnosti zdanlivo postupujú svoju cestu GenAI pomalším tempom v porovnaní s inými spoločnosťami v iných odvetviach, ktoré zrýchlili svoje cesty, stabilný prístup telekomunikácií nie je odrazom odvetvia, ktoré nie je schopné vidieť výhody tejto technológie. Namiesto toho je výsledkom priemyslu tak hlboko zakoreneného v modernej spoločnosti, ktorý sa snaží nájsť dôslednú rovnováhu medzi dodržiavaním svojich základných štandardov a zároveň sa vyvíja, aby držal krok s inováciami vznikajúcich technológií.
Dopady používania GenAI v telekomunikáciách siahajú ďaleko za hranice odvetvia. Telecom je dobre pripravený na to, aby mohol zažiť obrovské výhody z GenAI, ale cesta vpred si vyžaduje lepšie pochopenie potenciálnych prerušení, ktoré technológia predstavuje, a jasný pohľad na to, ako premení telekomunikácie, ako ich poznáme.
GenAI v telekomunikáciách: Klasický prípad Steady vyhráva preteky
Keď dôjde k technickému pokroku, priemyselné odvetvia okamžite považujú za prvotný cieľ stať sa prvým používateľom. Aj keď je určitá úroveň rýchlosti nevyhnutná na to, aby obchodné prostredie udržalo krok s naším neustále sa meniacim svetom, je dôležité nestratiť zo zreteľa to najdôležitejšie: rýchlosť implementácie by nikdy nemala byť drahá. To platí najmä pre GenAI.
Telekomunikácie sú dlhoročným odvetvím, od ktorého je nielen veľmi závislé, hrá obrovskú úlohu v súčasnej spoločnosti, ale aj odvetvie, ktoré sa nemôže odchýliť od pravdy a vyžaduje silné zabezpečenie. Vzhľadom na to si telekomunikačné spoločnosti nemôžu dovoliť s GenAI zaujať mentalitu „rýchly ťah, oprava neskôr“. V tomto odvetví musí byť implementácia bezchybná.
Keďže telekomunikácie sú zdrojom energie za mnohými našimi každodennými skúsenosťami, najväčšou výzvou GenAI bolo zabezpečiť správne údaje a správny rámec na ich podporu, aby sa umožnili prípady použitia. Toto bola hlavná prekážka, ktorá výrazne prispela k tomu, že toto odvetvie potrebuje opatrnejší a následne pomalší prístup k adopcii v porovnaní s ostatnými.
Údaje sú základom skúseností s umelou inteligenciou a kvalita výstupu zo systémov GenAI je priamo spojená so vstupom údajov, na ktorých sú trénované. V telekomunikáciách sú prípady použitia GenAI extrémne vysoké a nesprávny vstup môže mať za následok škodlivý výstup.
Predstavte si prípad použitia, keď poskytovateľ používa agenta GenAI na podporu svojich ponúk služieb zákazníkom: zákazník sa bude spoliehať na tohto agenta, ktorý mu pomôže vyriešiť problémy. Teraz povedzme, že zákazník narazí na prípad, keď potrebuje opraviť svoju sieť; v tomto druhu interakcie nie je priestor na chyby. Ak by sa vyskytla halucinácia (čo bola bežná výzva, ktorú videli iné odvetvia po rýchlom nasadení GenAI), nesprávna odpoveď alebo akcia nespôsobí len menšie nepríjemnosti. Namiesto toho má potenciál vypnúť sieť pre státisíce, ba dokonca milióny ľudí. Dôsledky tohto druhu rozšíreného výpadku prúdu by zanechali masy bez pripojenia, ktoré si mnohí v dnešnom digitálne prepojenom svete nemôžu dovoliť. Tento druh narušenia nie je malého rozsahu; mohlo by to ľuďom zabrániť v schopnosti komunikovať a zrazu pokus o vyriešenie problému vyvolal halucinácie v otázke národnej bezpečnosti.
Aby sa predišlo takýmto prípadom, telekomunikačný priemysel musel uprednostniť prijatie preventívnych opatrení pred tým, než sa zameria na implementáciu GenAI. Riešenie tejto prekážky si vyžiadalo, aby priemysel kládol dôraz na nové súbory školení pre veľké jazykové modely (LLM) špecifické pre telekomunikačné dáta, ktoré boli hlavná prekážka pre CSP na ich cestách GenAI.
Zatiaľ čo iné odvetvia sa predháňali v nastavení svojich riešení GenAI, telekomunikácie sa museli zamerať na backend, aby zabezpečili vývoj najpresnejších a najbezpečnejších rámcov na správnu podporu týchto riešení. Spustením GenAI vlastným tempom a vytvorením základných základov, ktoré to umožňujú, je teraz telekomunikácia vybavená na to, aby zažila svoje inovácie exponenciálnym tempom.
Ako GenAI pretvorí Telecom
Keď sa pozrieme na oblasť telekomunikácií, vývoj tohto odvetvia bol dosť lineárny. Po prechode z 3G na 4G na teraz 5G existuje jasná cesta vpred. Táto linearita poháňala silnú konkurenciu v rámci odvetvia, ktorá až donedávna spôsobovala stagnáciu rastu.
Napriek tomu, že ide o technológiu, ktorá je pre telekomunikácie externá, zavedenie GenAI má schopnosť zmeniť trajektóriu odvetvia a obnoviť ziskovosť. So správnym základom ponúka GenAI poskytovateľom čoraz viac príležitosti generovať nové príjmy (51 %), skrátiť čas uvedenia na trh (40 %) a zlepšiť produktivitu zamestnancov (39 %).
Keď vidíme, že miera nasadenia GenAI rastie, môžeme očakávať, že to bude mať za následok aj ďalšie zmeny v odvetví vrátane:
- Nové vzťahy medzi predajcami a poskytovateľmi: Partnerstvá vždy zohrávali integrálnu úlohu v rámci telekomunikácií, ale GenAI prinesie nový význam vzťahom partnerov so svojimi dodávateľmi. GenAI môže posilniť poskytovateľov tým, že generuje nové zdroje príjmov a pomáha skrátiť čas potrebný na uvedenie riešení na trh. Získanie prístupu k týmto funkciám môže byť nákladné, na riešenie tejto výzvy už vidíme, ako predajcovia expandujú do ponúk základných modelov, aby boli služby GenAI prístupnejšie pre CSP, vďaka čomu sú tieto vzťahy s dodávateľmi kritickejšie než kedykoľvek predtým.
- Oblasť telekomunikačných talentov: Nielenže využitie GenAI pomôže zlepšiť produktivitu znížením záťaže zamestnancov z nadbytočných úloh, ale tieto riešenia poháňajú aj budúcnosť novej pracovnej sily v oblasti telekomunikácií. Predtým boli telekomunikácie odvetvím, ktoré si vyžadovalo veľmi dlhotrvajúci a špecifický súbor zručností. GenAI teraz prehodnocuje, čo to znamená pracovať v tejto oblasti, čo umožňuje novým talentom preniknúť do odvetvia. GenAI možno použiť na vybavenie zamestnancov s rôznymi skúsenosťami na riešenie úloh, ktoré si predtým vyžadovali telekomunikačné zázemie. Zároveň to umožní aj odborníkom v oblasti telekomunikácií stať sa „super expertmi“, čo im umožní odstúpiť od všednejších úloh v rámci svojich úloh a zamerať sa na strategickejšie oblasti. Táto zmena pracovnej sily tiež podnieti hlbšie zameranie v rámci telekomunikácií na školenia GenAI a rekvalifikáciu, aby sa zabezpečilo, že zamestnanci správne využívajú technológiu.
Pokiaľ ide o telekomunikácie, nasadenia GenAI nemenia len spôsob fungovania spoločností – ako základ pre dnešné nevyhnutné interakcie táto technológia tiež vyvoláva širšiu transformáciu v celom odvetví.
Ako revolúcia AI pokračuje, vstúpili sme do toho, čo je porovnateľné len s druhou priemyselnou revolúciou. Nepokúšame sa len využiť schopnosti technológie, ktorá je čoraz inteligentnejšia, ale tiež takej, ktorá našla spôsob, ako infiltrovať v podstate všetky možné domény. GenAI posunula telekomunikácie na vrchol veľkej transformácie a stabilným a bezpečným prístupom k nasadeniu je priemysel pripravený vstúpiť do ďalšej fázy.