Snap, materská spoločnosť Snapchatu, rozširuje svoju sadu nástrojov AI pre tvorcov.
Na tohtoročnom Snap Partner Summit v Santa Monice spoločnosť Snap oznámila novú funkciu Easy Lens, ktorá prekladá popisy z obyčajnej angličtiny do objektívov, objektov rozšírenej reality (AR), 3D efektov, postáv a transformácií pre fotografie a videá od spoločnosti Snap. Easy Lens, ktorý je k dispozícii na vývojárskej platforme Snap, Lens Studio, využíva generatívne modely AI na analýzu toho, čo napíšete, a pomocou komponentov Lens Studio automaticky zostaví objektív.
Inde v Lens Studio spoločnosť Snap uvádza na trh Body Morph, generatívny nástroj na vytváranie 3D postáv, kostýmov a odevov z textového titulku alebo referenčného obrázka. Do Lens Studio prichádza aj generátor obrázkov špeciálne na vytváranie ikon pre Lenses, plus stovky animácií pre Bitmoji – prispôsobené emotikony na Snapchate – ktoré je možné spojiť pomocou novej funkcie prelínania.
Snap hovorí, že v budúcnosti pridá do Lens Studio ešte viac generatívnych možností, vrátane vlastného generátora animácií a nástroja, ktorý umožní tvorcom nahrať video objektu do Lens Studio, aby softvér zrekonštruoval tento objekt ako 3D aktívum.
V nedávnej správe Zdôraznil generálny riaditeľ spoločnosti Snap Evan Spiegel že spoločnosť, ktorá veľa investovala do generatívnej AI, naďalej vníma technológiu ako „transformatívnu“ pre rôzne vlastnosti Snapu. V skutočnosti Spiegel tvrdil, že generatívna AI je z veľkej časti zodpovedná za rast tvorcu Snapu.
„Naše šošovky AI sú už jedny z najpoužívanejších šošoviek na Snapchate a náš model na zariadeniach nám umožní ďalej rozširovať tieto skúsenosti s rýchlejšou generáciou a nižšími nákladmi,“ napísal Spiegel. „Tento rok prináša oveľa viac príležitostí na ďalšie zlepšenie ochrany identity v generatívnych snímkach, umožňuje generatívne video zážitky a pomáha ľuďom reinterpretovať a pretvárať ich spomienky (Snapchat) novými spôsobmi.“
Počet tvorcov vydávajúcich Lenses od tohto mesiaca vzrástol na 375 000, hovorí Snap, oproti 330 000 v novembri minulého roka. Medzitým sa počet šošoviek v rámci Snapchatu, webových stránok, mobilných aplikácií a okuliarov Snap AR, Spectacles, za rovnaké obdobie vyšplhal z 3,5 milióna na 4 milióny.
Snap je pod tlakom, aby podal výkon. Zisky spoločnosti za 3. štvrťrok boli pod trhovými odhadmi, z veľkej časti kvôli slabnúcemu reklamnému trhu. (Snap získava takmer všetky svoje príjmy z reklamy.) Za jediný augustový deň spoločnosť stratila viac ako 4,6 miliardy dolárov v trhovej hodnote svojich akcií klesol.
Spiegel v správe uviedol, že okrem skúmania nových spôsobov generatívnej AI vo svojich produktoch plánuje Snap otestovať niekoľko nových formátov reklamy, aby zvýšil záujem inzerentov a „zjednodušená“ verzia aplikácie Snapchat.