Home Umela inteligencia Väčšina amerických tínedžerov používa generatívnu AI. Väčšina ich rodičov to nevie

Väčšina amerických tínedžerov používa generatívnu AI. Väčšina ich rodičov to nevie

by
Väčšina amerických tínedžerov používa generatívnu AI. Väčšina ich rodičov to nevie

Nová vlna úzkosti deti a technika rastie, pričom rodičia a odborníci sa čoraz viac pýtajú, ako deti používajú smartfóny, sociálne médiá a obrazovky. Tínedžerov to nezastavilo zahŕňajúce generatívnu AI. Nový výskum odhaľuje, aké nástroje AI tínedžeri v Spojených štátoch používajú a ako často – ako aj to, ako málo o tom vedia ich rodičia.

Sedem z 10 tínedžerov v Spojených štátoch použilo generatívne nástroje AI správu dnes zverejnil Common Sense Media. Nezisková organizácia analyzovala odpovede amerických rodičov a stredoškolákov v období od marca do mája 2024, aby posúdila rozsah a kontúry adopcie AI medzi tínedžermi. Viac ako polovica opýtaných študentov používala textové generátory AI a chatboty ako ChatGPT a Gemini, ako aj vyhľadávače s výsledkami generovanými AI. Približne 34 percent použilo generátory obrázkov ako DALL-E a 22 percent použilo generátory videa.

Prieskum naznačuje, že americkí tínedžeri prijímajú AI rovnako ako rovesníci v Spojenom kráľovstve, kde Úrad pre komunikáciu nájdené koncom minulého roka štyria z piatich tínedžerov používali generatívne nástroje AI. Ukazuje tiež, že tempo adopcie sa zrýchľuje; v skoršia správa o tínedžeroch a AI, ktoré vydala spoločnosť Common Sense Media tento rok v júni, na základe odpovedí z konca roka 2023 len približne polovica respondentov používala generatívnu AI.

Najčastejším dôvodom používania AI bola škola; viac ako polovica uviedla, že ho používa na „pomoc s domácou úlohou“, predovšetkým pri „brainstormingových nápadoch“. (Starší tínedžeri to robili častejšie ako mladší.) Druhým najčastejším dôvodom bola dobrá, staromódna nuda, po ktorej nasledovalo prekladanie obsahu z jedného jazyka do druhého. Jeden z piatich tínedžerov použil generatívne nástroje AI na žartovanie s priateľmi.

Výsledky prieskumu podčiarkujú, aké náročné a mätúce boli pre vzdelávacie inštitúcie tento moment. Šesť z 10 tínedžerov uviedlo, že ich škola buď nemala pravidlá AI, alebo nevedeli, aké sú tieto pravidlá. Neexistuje žiadny jasný štandard pre to, či by učitelia mali prijať alebo odmietnuť používanie AI; takmer rovnaký počet tínedžerov uviedol, že používa umelú inteligenciu bez súhlasu učiteľa, ako počet, ktorý uviedol, že ju použili s požehnaním svojho pedagóga. Viac ako 80 percent rodičov uviedlo, že škola ich dieťaťa „nekomunikovala“ nič o generatívnej AI. Iba 4 percentá uviedli, že školy zakazujú generatívnu AI. „Sme svedkami takmer paralýzy škôl,“ hovorí vedúca výskumu Zdravého rozumu Amanda Lenhart.

Keď učitelia viedli rozhovory so svojimi študentmi o používaní AI, malo to tendenciu formovať spôsob, akým deti vnímali technológiu. „Teenageri skutočne počúvajú a učia sa,“ hovorí Lenhart a poznamenáva, že študenti, ktorí dostali pokyny od svojich pedagógov, s väčšou pravdepodobnosťou pochopili, ako technológia funguje, a s väčšou pravdepodobnosťou skontrolovali, či je halucinácie alebo generovanie vecne presných viet. „Je to veľký rozdiel.“

Jedným z pozoruhodných zistení z prieskumu bolo, ako bezradní mnohí rodičia o tom, či ich deti používajú generatívnu AI. Iba 37 percent rodičov s deťmi, ktorí používajú nástroje AI, si uvedomovalo, že tak robia. Takmer štvrtina rodičov s deťmi, ktorí používajú nástroje AI, sa mylne domnievala, že nie. Väčšina rodičov o AI so svojimi deťmi nehovorila.

Source Link

Related Posts

Leave a Comment