Zatiaľ čo myšlienka rýchleho obratu, veľkoryso generovaného podcastu AI môže znieť pre niektorých fanúšikov a tvorcov desivo, iní hráči v tomto odvetví to považujú za nevyhnutnosť. Oskar Serrander, ktorý opisuje svoje štúdio AI-meets-podcasting Wondercraft ako „Canva for audio“, hovorí, že vníma AI ako spôsob, ako pomôcť kreatívcom „produkovať rýchlosťou kultúry“. Aj keď pripúšťa, že umelá inteligencia má svoje limity, napríklad spôsob, akým táto technológia zvyčajne čerpá z minulých nápadov, a nie z vytvárania nových konceptov, obdivuje spôsob, akým môže znížiť prekážku vstupu pre niektoré značky alebo tvorcov.
Serranderových poznámok je menej tvorcovia podcastov než sú Iba tvorcovia fanúšikov. Medzitým existujú milióny kanálov YouTube a „potom máte TikTok a ďalšie kanály sociálnych médií a všetkých týchto tvorcov“, ktorí súťažia o pozornosť ľudí. Hovorí, že AI môže viesť k „demokratizácii podcastov“, čo v konečnom dôsledku vyústi do toho, čo si myslí, že by mohlo byť zaujímavejšie – a ziskovejšie – odvetvie.
Je pravda, že takto to nevidia tí, ktorí sú hlboko investovaní do umenia podcastingu. Jason Saldanha, prevádzkový riaditeľ neziskovej digitálnej rozhlasovej distribučnej spoločnosti PRX, hovorí, že tvorcovia, s ktorými spolupracoval, sa zdajú byť opatrní voči AI, čiastočne preto, že veria, že „skutočnou silou média je vzťah hostiteľa a publika“. (Zverejnenie: PRX distribuuje podcasty pre materskú spoločnosť WIRED, Condé Nast.)
Aj keď je určite lákavé použiť AI na preklad podcastu do 20 jazykov a jednoducho ho vydať do sveta, posúva to hranice autenticity diela. „Najúspešnejšie podcasty majú so svojím publikom osobný vzťah, pretože publikum verí, že komunikuje s ľuďmi v rovnakej miestnosti alebo s nimi spolupracuje na riešení nejakého problému,“ hovorí Saldanha. Ťuknutie na hlas AI, aby ste si prečítali správy dňa alebo dokonca vytvorili úplne nový príbeh súvisiaci so správami dňa, sa môže zdať lákavé pre tých, ktorí chcú zarobiť na podcastingu, ale z dlhodobého hľadiska si myslí, že je to prehraná hra.
„Veľkú väčšinu audio spoločností riadia bývalí manažéri rádií, ktorí v 90. rokoch spúšťali množstvo reklám, ktoré tvorili takmer 50 percent obsahu vo vysielaní,“ vysvetľuje Saldanha. „To vytvorilo moment, keď si publikum povedalo: „Toto je príliš veľa reklám. Potrebujem alternatívu,“ a tak prešli do Napsteru a potom do Spotify.“
Teraz, keď títo manažéri pracujú v oblasti digitálneho zvuku, hovorí Saldanha, uplatňujú rovnakú taktiku a snažia sa speňažiť podcasty. Ak to urobíte a zároveň pridáte na trh ďalšie podcasty, znehodnotí prémiovú formu obsahu a ohrozí celý priemysel podcastov.
„Tieto druhy spoločností zaplavujú trh obsahom, aby dosiahli čo najnižšiu úroveň zapojenia, a to je ako stratégia v poriadku, ale nie je to dlhodobá stratégia,“ hovorí Saldanha. „Je to hrubé a je to zlé a v konečnom dôsledku si odrežete nos, len aby ste zarobili dolár navyše.“
Caloroga Shark to tak nevníma. Pre Francisa by AI mala byť súčasťou kombinácie nástrojov, ktoré tvorcovia podcastov používajú, aby vynikli v preplnenom poli. Poslucháči „sa rozhodnú, ktoré relácie si zaslúžia zostať pri moci, či už používajú AI alebo nie,“ hovorí. Pager protokol môže alebo nemusí byť v tejto zmesi.