Pri rozhovore s Christophom Kohstallom je ťažké vedieť, kam sa zamerať. Obsah jeho nabitej garáže Palo Alto súperí o pozornosť. Hneď napravo od neho stojí veža elektrických komponentov, posiata blikajúcimi svetlami. Naľavo od neho je pracovný stôl a vrchná časť obrábacích nástrojov.
Po strope nad ním vedie červený priemyselný nosník. Pre tých, ktorí strávili čas v robotických laboratóriách, je prvok okamžite identifikovateľný ako portálový systém, ktorý sa používa na stabilizáciu robotov počas testovacej fázy.
V skutočnosti je na jej vzdialenom konci sotva viditeľný vrch hlavy robota, ktorý vykúka Kohstallovi cez rameno, keď sa prihlasuje na stretnutie. Pýtam sa, či sa systém namontovaný na strope používa na testovanie dvojnohého robota jeho systému. Odpovedá kladne a potom dodáva, že tím prešiel na iný, menej konvenčný systém: vešiak za 80 dolárov.
Jedna vec, ktorú môžete s istotou povedať Milý humanoidChaotický pracovný priestor: Duch nečinnej domácej počítačovej scény v Silicon Valley mohol byť väčšinou zaplatený, ale nie je úplne mŕtvy.
Videá, ktoré zverejnil robotický startup, majú rovnaké čaro. Kindove najskoršie prototypy Mony vyzerajú ako Frankensteinove spolu, ako rekvizita z filmu z 80. rokov o dvoch deťoch, ktoré stavajú robota na vedecký veľtrh.
Na prvý pohľad je ťažké vedieť, čo si o tom všetkom myslieť. Kohstall má rodokmeň zo Silicon Valley, ktorý sa zdá byť v rozpore s chaotickou scénou, vrátane najnovšieho roka stráveného prácou na robotike ako súčasť už neexistujúceho tímu Google Brain.
Trojčlenný tím Kind Humanoid nedávno získal šampióna v Yves Béhar. Veľmi žiadaný dizajnér hovorí, že prvýkrát navštívil Kohstallovu garáž koncom roka 2022/začiatkom roku 2023.
„Okamžite ma zaujali dve veci,“ hovorí. „Po prvé: Doslova vidieť, ako sa roboty vynárajú z malého laboratória, vidieť časti tela, ktoré vychádzajú z 3D tlačiarne, a vidieť, ako sú motory a ovládače a tieto prvky namontované vo vnútri týchto častí. Druhým bol zmysel pre efektivitu a rýchlosť, ktoré som považoval za skutočne vzrušujúce.“
Začiatkom tohto mesiaca Kind predstavil Béharove stvárnenia pre humanoidného robota. Je to mimozemská zmes uhlov a tvarov, ktoré sú rovnako náladové ako domáci robot pod nimi. Robot je odetý v jemnej bielej farbe, so zaoblenými hranami, aby ladili. Je to, ako keby niekoho vyzvali, aby zostrojil postavu v tvare človeka kolaboratívne priemyselné rameno.
Koncové efektory robota sú rozpoznateľné ako analógy ľudských rúk. Jeho nohy sú však skôr kopytovité. Pri bližšom pohľade sa zdá, že ide o pár ovládaných kĺbov stabilizujúcich dvojnohého robota. Na neuveriteľne chudom krku je namontovaná hlava v tvare diamantu. Snovú kvalitu vykresľovania pridáva aj malá obrazovka podobná priezoru, ktorá zobrazuje zamračenú modrú oblohu.
Dizajnovo je to neskutočné. Béhar si požičal estetické podnety od belgického maliara René Magritte.
„Používame tieto obrázky na pozadí oblakov, aby sme začali hľadať spôsoby, ako môžeme oznámiť zámer robota alebo to, čím práve prechádza. je to myslenie? Odráža sa to? Dá mi to zaujímavú alebo vtipnú odpoveď? Preto je dôležitá tvár. Spôsob, akým sa orientuje, vám dáva pocit zámeru a spojenia.“
Tím sa zámerne vyhýbal vytváraniu robota, ktorý vyzerá príliš ľudsky, aby nebol zakopnutý efektom tajomného údolia. Systém tiež ponúka výrazný kontrast od ostrého, stormtrooperského dizajnu používaného takými ako Tesla a Figure. V tomto zmysle forma nasleduje funkciu. Milé predstavy Mona ako domáca opatrovateľka.
Väčšina humanoidných výrobcov sa najprv zameriava na priemyselné prostredie s prípadnými plánmi preniesť technológiu do domáceho prostredia. Existuje na to niekoľko dôvodov, pričom mnohé sa obmedzujú na jednoduchú ekonomiku. Automobilky majú tendenciu mať hlbšie do vrecka ako správcovia. Korporácie môžu investovať do týchto technológií, aby im pomohli rozšíriť ich na masovú výrobu.
Je to práve preto, že iní výrobcovia humanoidov sa v blízkej dobe nezaoberajú domom, že Kindov trojčlenný tím investuje svoje úsilie práve sem. „Nemáme v úmysle konkurovať na priemyselnom trhu, pretože je veľmi preplnený,“ hovorí Kohstall. „Iróniou je, že argument postaviť humanoida nie je na priemyselnom trhu najsilnejší. Priemyselný trh je v mnohých smeroch celkom dobre obsluhovaný špecializovanými robotmi. Humanoid sa stáva tak krásne potentným v prostredí, kde (existuje) rôznorodý pohyb po schodoch a preplnených prostrediach.“
Medzi počiatočných zákazníkov by mohli patriť opatrovateľské zariadenia a domovy pre starších dospelých, ktorí si chcú zachovať nezávislosť. Starnutie na mieste je do značnej miery nevyužitým trhom pre pokročilú robotiku; väčšina komerčných prác je zameraná na privádzanie humanoidov do skladov a tovární.
Toto všetko sa zdá byť takmer nemožne vzdialené. Možno je to Kindova ľahostajnosť k fundraisingu, pasívny akt vzdoru, ktorý je Silicon Valley cudzí ako ochrana nájomného.
„Náš tím sa zameriava na inovačnú časť,“ hovorí Kohstall, „a to nie je niečo, čo by ste vyriešili len tak, že do toho hodíte peniaze. To si vyžaduje len experimentovanie, byť kapitálovo efektívny a premyslený.“
Dodáva, že Kind pracuje na zostavení prvého tucta robotov Mona, určených na testovanie v teréne začiatkom budúceho roka. Je to vyhlásenie, ktoré pôsobí rovnako surreálne ako Béharov produktový dizajn. Ukážem na robota za Kohstallom a poznamenám, že medzi domácimi frankenbotmi vystavenými v prvých videách a rendermi inšpirovanými Magrittom je stále obrovské množstvo denného svetla.
Poznamenáva, že šľachovité roboty, ktoré často navštevujú Kindove videá, sú prvým prototypom. Konferenčný hovor presunie von, kde sa na zem striekajú kúsky robota. Tie tvoria vonkajší plášť robota, čím sa dizajn viac zhoduje s tým, o čom Béhar sníval.
„Väčšina dielov je tvarovateľná vstrekovaním,“ hovorí Kohstall. „Takže môže byť hromadne vyrábaný a postavený lacno.“