Po privedení generatívnej AI do Hľadajte v roku 2023Google preplňuje svoju kartu Nákupy touto technológiou. Spoločnosť v utorok oznámila, že pomocou AI pomôže používateľom nakupovať produkty presne podľa toho, čo hľadajú. Spustila tiež nový posuvný informačný kanál prispôsobených, nakupovateľných produktov.
Keď teraz hľadáte produkt na Googli, stránka s výsledkami bude obsahovať stručný prehľad AI s vecami, ktoré je potrebné zvážiť pri nakupovaní. Ak napríklad hľadáte „pánska zimná bunda pre Seattle“, zobrazí sa vám súhrn vecí, o ktorých si spoločnosť Google myslí, že by ste mali vedieť pred zakúpením novej bundy pre konkrétne podnebie.
Príklad zdieľaný spoločnosťou Google znie: „Pri výbere zimnej bundy do Seattlu uprednostňujte dobrú vodeodolnosť alebo nepremokavosť, aby zostala suchá aj pri častom daždi. Aj keď teploty zriedka klesnú pod bod mrazu, zvážte bundu s izoláciou, ako je páperie pre miernejšie počasie, alebo syntetické materiály pre vlhkejšie podmienky.“
Stručný prehľad AI je podobný prehľadom AI vo vyhľadávaní, ktoré zobrazujú prehľad informácií v hornej časti stránky s výsledkami. Prehľady AI mali prudký štart po tom, čo táto funkcia používateľom poskytla nesprávne a niekedy nebezpečné informácie (funkcia prikázala používateľom naneste lepidlo na pizzunapríklad).
S novými nohavičkami umelej inteligencie v Nákupoch Google priznáva, že experimentálna funkcia nemusí vždy fungovať správne.
Okrem krátkych informácií o umelej inteligencii Google používa umelú inteligenciu na to, aby vám zobrazovala relevantné produkty na urýchlenie vyhľadávania. Každý produkt, ktorý odporúča, bude obsahovať krátky popis, prečo by mohol byť pre vás vhodný. Google si napríklad môže všimnúť, že parka „je vyrobená z recyklovaného nylonového plášťa, ktorý vás udrží v teple aj pri teplotách pod nulou“.
Zobrazia sa vám aj kategórie, ktoré vám poskytnú prehľad o rôznych typoch búnd, ktoré je potrebné zvážiť, ako napríklad zoznam „Zimné bundy so syntetickou izoláciou pre Seattle“ alebo „Zimné bundy 3 v 1 pre Seattle“.
Ak chcete byť konkrétnejší, môžete použiť filtre, aby ste videli viac prispôsobené výsledky, ako napríklad vyhľadávanie niečoho v určitej veľkosti alebo bundy, ktoré sú dostupné na sklade vo vašom okolí.
Google medzitým používa nový prispôsobený nákupný kanál na zobrazovanie produktov a videí na základe vašich preferencií. Informačný kanál môže napríklad odporučiť topánky Chelsea a ukázať vám obľúbené páry od rôznych značiek a sériu krátkych videí YouTube, v ktorých sa diskutuje o rôznych veciach, ktoré je potrebné zvážiť pri nákupe a výbere páru topánok. Po topánkach Chelsea sa môžete posúvať a zobraziť odporúčania na turistické bundy, kuchynské spotrebiče, víkendové tašky atď.
Posúvateľný dizajn vyníma stránku z knihy TikTok, pretože je navrhnutá tak, aby neustále zobrazovala obsah, o ktorom si Google myslí, že vás zaujíma. Vzhľadom na to, že TikTok zrýchľuje svoju Obchod TikTok a už jedáva do dominancie Vyhľadávania Googledáva zmysel, aby technický gigant preplnil svoju kartu Nákupy, najmä teraz, keď TikTok umožňuje inzerentom zacieliť na stránku s výsledkami vyhľadávania.
Google tvrdí, že spároval 45 miliárd záznamov o produktoch v grafe Nákupov Google s modelmi Gemini, aby zmenil kartu Nákupy. Nové funkcie budú v USA uvedené na trh v priebehu nasledujúcich týždňov.