Amazon je predlžovanie dostupnosť svojho nákupného asistenta Rufus s podporou AI na viacerých trhoch v Európe a Amerike.
Gigant elektronického obchodu bol široko zvažovaný hrať dobiehanie so svojimi bratmi Big Tech vo sfére AInajmä na pozadí generatívneho humbuku AI za posledných pár rokov. Rufus je jedným zo spôsobov, ako Amazon ukazuje, že je pripravený. Medzi kľúčové funkcie, ktoré nástroj ponúka, patrí podpora vyhľadávania produktov, porovnávanie produktov a odporúčania, čo kúpiť.
Chatbot s umelou inteligenciou bol vyškolený na arzenáli údajov Amazonu, ktorý zahŕňa recenzie zákazníkov, katalógy produktov a ďalšie tangenciálne verejné údaje, aby mohol odpovedať na otázky nakupujúcich v prirodzenom jazyku – ako napríklad: „môžete odporučiť nejaké skvelé darčeky pre deti do 5 rokov? “ alebo „porovnajte rôzne druhy kávovarov“.
Na prístup k Rufusu musia zákazníci na nových trhoch aktualizovať svoju aplikáciu Amazon Shopping na najnovšiu verziu, potom môžu klepnúť na malú ikonu v pravom dolnom rohu, ktorá zobrazuje známe rozhranie v štýle chatbota.
Gigant elektronického obchodu prvýkrát vyskúšal Rufus v USA ešte vo februáripredtým formálne spustenie o päť mesiacov neskôr. V priebehu mesiacov bude k dispozícii beta verzia asistenta AI pristál v Indii a Spojené kráľovstvo V utorok Amazon ďalej rozšíril dostupnosť beta verzie na KanadaFrancúzsko, Nemecko, Taliansko a Španielsko.
Rufus nie je jediným generatívnym nástrojom AI, na ktorom Amazon pracuje – spoločnosť tiež nedávno spustil nové nástroje s cieľom pomôcť predajcom zlepšiť ich záznamy generovaním popisov produktov, názvov a súvisiacich podrobností. Amazon má tiež vyčlenil 230 miliónov dolárov na podporu generatívnych startupov AI.
Amazon rýchlo zdôrazňuje, že toto je stále skorá iterácia Rufusa a – ako mnoho generatívnych aplikácií AI – „nie vždy to bude presne to pravé“.
„Budeme neustále vylepšovať naše modely AI a dolaďovať reakcie, aby bol Rufus postupom času stále užitočnejší,“ napísala spoločnosť. blogový príspevok.