Niekoľko študijných nástrojov založených na AI využíva trend „PDF to Brainrot“, ktorý prečíta text dokumentu, ktorý nahráte cez „zvláštne uspokojujúce” videá, ako sú klipy ASMR miešanie farby a rezacie mydloalebo zábery z hry Minecraft a Surferi v metre. Potom môžu študenti počúvať, ako im automatizovaný hlas číta z ich učebníc, zatiaľ čo sledujú tieto vertikálne videá, ktoré ľudia na TikTok často označujú ako materiál „brainrot“.
Na TikTok sú tieto videá jednoduchého, no pútavého hrania a ASMR čudne populárne. Nie je to však len bezcieľny Minecraft parkour; sú prekryté monotónnymi, počítačovými hlasmi, ktoré čítajú dramatické príbehy, zvyčajne pochádzajúce z Redditu, o veciach, ako je adoptovaný dospelý opätovné stretnutie so svojimi biologickými rodičmi. Tieto účtov dať dokopy milióny sledovateľovpriťahuje divákov bizarne relaxačnými a opakujúcimi sa zábermi.
To je dôvod, prečo spoločnosti a webové nástroje majú radi Coconote, Štúdium Fetch, StudyRot, Memenóm, Pilot kraťasov, Grademaxxa ďalšie spúšťajú generátory „PDF to Brainrot“ – ak sú tieto videá na TikTok také populárne, možno študenti zaplatia za ich vytvorenie ako študijné nástroje.
Niektoré nástroje, ako napríklad StudyRot, sú tiež vyškolené na preklad textu do slangu Gen Z (môžete si vybrať z hlasov ako „Sam Sigma“, „Gabi Gyatt“ alebo „Sara Skibidi“, ktoré odkazujú na trochu nezmyselné slová, ktoré sú medzi mladými ľuďmi obľúbené. ktorí trávia veľa času online). Ale dať AI príliš veľkú voľnosť pri manipulácii so zdrojovým textom pravdepodobne nie je skvelá študijná stratégia, pretože by ste mohli skončiť s nepresnými súčtami; skutočne mal Odyseus rizzalebo bol a sigma samec? (Navyše, nahrávanie obsahu do nástrojov AI, v ktorom nie je explicitne uvedené, či by sa mohli trénovať na tieto údaje vo všeobecnosti to nie je dobrý nápad.)
Obrovské množstvo nástrojov, ktoré na to existujú, je pôsobivé, ale marketing za niektorými z týchto nástrojov je podozrivý. Keď sa technické produkty zameriavajú na ľudí na TikTok s obsahom brainrot, prirodzene, zverejnia propagačné videá na TikTok. Niekedy však tvorcovia, ktorí sa zdajú, že organicky propagujú tieto produkty AI, v skutočnosti nie sú skutočnými tvorcami, ale špecializovanými účtami, ktoré neuvádzajú ich príslušnosť k produktu.
Jedna tvorkyňa zverejnila video o tom, ako jej učiteľ povedal triede, aby nahrali svoje čítania do nástroja brainrot Coconote. Video dostalo 1 milión zobrazení a vyzerá ako pravá, ale keď sa pozriete na stránku tohto tvorcu, každé video ona je vyslaná sa zdá byť neodhalená Coconote sponcon. Study Fetch má tiež viacnásobné tvorcovia ktorí zdanlivo uverejňujú iba príspevky o nástrojoch AI aplikácie a nezverejňujú, či sú za zdieľanie týchto tipov platení alebo nie; niektoré iné účtov výhradne propaguje nástroj s názvom Feyman AI, ktorý, ako sa zdá, nemá funkciu brainrot, ale sleduje podobný trend objavovania sa v nezverejnených reklamách. Tieto účty vo všeobecnosti nemajú veľa sledovateľov, pretože sa nezdajú byť nelegitímne, ale na tom nezáleží jeden vírusový TikTok môže zmeniť a prinútiť divákov, aby si pozreli aplikáciu na štúdium platenej aplikácie.
Na TikTok sú niektorí tvorcovia, ktorí skutočne našli medzeru v uverejňovaní študijných tipov, ktoré pomôžu ostatným študentom prejsť strednou alebo vysokou školou. Tieto druhy účtov pochádzajú zo začiatku 2010-tych rokov na Tumblr, kde „studyblr“Blogy by zdieľali SAT tipy a inšpiratívne obrázky ich farebne odlíšených náčrtov histórie. Ale skutočný“studietok” uľahčuje maskovanie pochybných účtov, keď sa ich videá objavia na študentských stránkach For You.
Naozaj títo tvorcovia používajú brainrot videá na štúdium? Sú učitelia vlastne hranie Subway Surfers videá počas ich prednášok, aby prinútili študentov venovať pozornosť? Niekedy trend TikTok nie je v skutočnosti samotný trend, ale skôr reakcie na trend; pamätajte, kedy FDA nás varovala nejesť kurča napustené Nyquilom, keď v skutočnosti nikto nejedol kura Nyquil?
Pre niektorých študentov môžu byť nástroje PDF to brainrot skutočne užitočné – koncept je podobný tomu, ako by mohlo byť jednoduchšie ísť na prechádzku a počúvať spravodajské podcasty, nie len čítanie správ. Niekedy je pre ľudí jednoduchšie sústrediť sa, keď nás zamestnávajú dve veci, a nie len jedna. Ale pokiaľ ide o popularitu týchto videí na TikTok, možno skutočným brainrotom nie je Minecraft parkour, ale tieto tenko zahalené reklamy na nástroje AI.