Ako americký nákladný priemysel vybaviť Pokiaľ ide o negatívne vplyvy nových taríf Trump na tovar z Mexika a Kanady, začínajúci stav, ktorý vybuduje nový druh poistenia nákladnej dopravy – kritické náklady pre vodičov nákladných vozidiel – získal nejaké peniaze na rast a (dúfa), že pomáha truckerom počasie.
NirvanaPoistná platforma založená na AI, ktorá využíva jazdnú telematiku v reálnom čase plus 20 miliárd kilometrov k nákladným autom na zostavenie a správu poistných zmlúv pre truckerov, získala nové financovanie 80 miliónov dolárov. Séria C sa použije na vybudovanie ďalších služieb pre flotily a jednotlivé ovládače.
Investičné hodnoty Nirvana na 830 miliónov dolárov po peniazoch. Toto je viac ako dvojité predchádzajúce ocenenie Nirvany 350 miliónov dolárovz obdobia, keď v októbri 2023 zvýšil sériu B.
Rushil Goel, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Nirvana, opísal kolo za „preventívne“-vyvýšené skôr na zadnej strane prichádzajúceho úroku, a nie za spustenie, ktoré potrebuje hotovosť.
Investícia pochádza od troch predchádzajúcich podporovateľov, zúčastnili sa generálne vedúce spoločnosti Catalyst a Lightspeed Venture Partners a Valor Equity Partners.
Investori zdvojnásobujú uprostred určitého rastu pre startup so sídlom v San Franciscu. Nirvana uviedla, že jej celková hodnota v riadení poistného je teraz viac ako 100 miliónov dolárov, čo sa v minulom roku zdvojnásobí.
Rast Nirvany prichádza k nexusu niekoľkých trendov.
Prepravný priemysel je potenciálne obrovským trhom pre Nirvanu a ďalších. Celkovo v roku 2024 vygenerovalo náklady v USA viac ako 900 miliárd dolárov, čo predstavuje 77% nákladného trhu v krajine. Americká prepravná asociácia. Zamestnáva okolo 8,5. milión ľudí, z ktorých 3,5 milióna je zaregistrovaných približne 14,3 milióna jednotlivých a kombinovaných nákladných vozidiel, čo predstavuje asi 5% všetkých motorových vozidiel v krajine.
Odvetvie má trend rastu, čo je o 1,6% v roku 2025 a predpokladalo sa, že do roku 2035 bude rast na približne 1,46 bilióna dolárov.
To však bolo pred udalosťami za posledný mesiac – konkrétne Trumpove širšie hospodárske politiky a konkrétne jeho tlak na zavedenie dovozných daní z tovaru z Kanady a Mexika s cieľom zvýšiť federálne príjmy a riadiť viac domácej výroby.
„Ukladanie hraničných daní na našich dvoch najväčších a najdôležitejších obchodných partnerov sa vráti … pokrok a zvýši náklady pre spotrebiteľov,“ uviedla Americká združenie nákladnej dopravy začiatkom tohto mesiaca. „Pracovní truckeri na plný úväzok, ktorí ťahajú 85% povrchového obchodu s tovarom s Mexikom, a 67% tovaru obchodovaného s Kanadou bude mať priamy a neprimeraný vplyv.“
Združenie nielenže znížia clá, dodáva, ale zvýši aj prevádzkové náklady. Cena nového nákladného vozidla by mohla zvýšiť až o 35 000 dolárov, odhaduje sa: „Vzhľadom na ročnú daň z 2 miliardy dolárov a vylúčenie nového vybavenia pre malých dopravcov.“
To všetko sa scvrkáva na prepravné podniky, ktoré musia byť uvedomujúce ako kedykoľvek predtým náklady, a to je miesto, kde Nirvana dúfa, že bude hrať úlohu.
Alebo, inak povedané, to je miesto, kde Nirvana potreby Zahrať úlohu – inak by sa mohlo zasiahnuť rovnakými problémami, ktoré zasiahnu svojich zákazníkov.
„Tarify a súvisiaci dodávateľský reťazec sú narušenia, ktoré určite prichádzajú,“ uviedol Goel v rozhovore. „A samozrejme, v priemysle, ako je nákladná automobil, ktorý poháňa 70% nákladu v USA, určite sa dá očakávať určitý vplyv. Je to naša nová realita. “
Platforma spoločnosti pokrýva poistenie pre flotily (skupiny viac ako 10 „energetických jednotiek“) aj pre non-floety (1-9 jednotiek), a-rovnako ako ostatní noví hráči v poistení-nabíjanie je založené na používaní, na základe „Pay As You Drive“, ktorý tiež obsahuje bezpečnostné údaje pomocou telematiky z vozidiel plus dáta zaznamenané pomocou FMSCA, regulátora trucky.
Tieto bezpečnostné údaje sú tiež súčasťou spoločnosti Produkt bezpečnosti. Okrem toho a technológia upisovania, ktorú spoločnosť Nirvana tvrdí, vyrába ponuky 15 -krát rýchlejšie ako tradičný poisťovateľ, vybudoval tiež nástroje AI, ktoré hovorí, že automatizuje a urýchľuje spracovanie nárokov.
Podobne ako v iných starších trhoch, ako je priemyselná technológia, Trucking je v posledných niekoľkých rokoch zrelým priestorom pre technologické startupy.
Kliknutím na inovácie v oblastiach ako cloud computing, AI, FinTech a Connected Vozidlá, začínajúce podniky rozvíjajú nové produkty založené na SaaS, aby pomohli vodičom budovať svoje podniky efektívnejšie a nákladné spoločnosti prevádzkujú svoje flotily plynulejšie. Medzi ďalšie spoločnosti v rovnakom priestore patrí Lula (podporené Khoslom a ďalšími), Smarthop, Veľkolepý a Cloudtrucks.
Okrem toho začínajúce podniky berú ambiciózne výkyvy v samotných nákladných vozidlách a pracujú na elektrických a autonómnych vozidlách pre ďalšiu generáciu dopravy.
Podobne bolo poistenie uprostred vývoja. Vlna začínajúcich podnikov „Insurtech“ prehodnotila, ako poskytovať poistenie pre spotrebiteľov. Hranie na koncepcii „Neobanks“, ktoré vytvárajú dynamickejšiu používateľskú skúsenosť na vrchole staršej infraštruktúry, sa to isté odohralo medzi poisťovacími začínajúcimi podnikami. Okrem toho sa tiež snažia o inovácie okolo Big Data a AI, aby prehodnotili, ako sú ceny a poskytované služby sami.
Generál Catalyst odmietol byť rozhovor s týmto príbehom, ale je pozoruhodné, že jej najväčší Bigwig, generálny riaditeľ Hemant Taneja, vedie toto kolo pre firmu, čo je signál jej dôvery v túto konkrétnu stávku.
„Poistenie je tradične technologicky bezplatným trhom, ktorý je zrelý pre zmenu. Nirvana sa dokazuje ako rušivý model, hľadá bohaté údaje v mierke a buduje AI v súvislosti s komplexnými krokmi poskytovania komerčného poistenia z citácií prostredníctvom nárokov, “uviedol vo vyhlásení. „Boli sme nadšení, že sme partnerom vo svojich neuveriteľných výsledkoch, a táto investícia ešte zrýchli Nirvanu.“